עמוד:172

יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יבחינו בסגנונות שונים של עיצוב הטבע בשירה . . 2 התלמידים יכירו את הלשון הציורית באחדים משיריה של גולדברג . . 3 התלמידים יתוודעו לנוכחות האישית - רגשית של הדוברת בשירה הלירית . . 4 התלמידים יעמדו על הקשר בין שיר לבין יצירת אמנות . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 56 - 57 הישג נדרש 6 הטקסטים בפרק הטקסט לאה גולדברג לקוראי " ידידי מרחוב ארנון " חסיד וֹ ת מספר וֹ ת טחנת - ר וּ ח הכוכבים אורן הסוגה ותת -הסוגה טקסט מידע מכתב שיר שיר שיר שיר הרחבות והצעות להוראת הפרק לאה גולדברג לאחר הקריאה כדאי להפנות את התלמידים לתצלום קטע היומן בכתב ידה של לאה גולדברג בת העשר . אפשר להתרשם משגיאות הכתיב והדקדוק המעידות שהילדה אך החלה ללמוד עברית . התצלום מוסיף ממשות ואותנטיות לטקסט שבתוך קורות החיים ומזמין את התלמידים להביט ביוצרת הגדולה בגובה העיניים . כדאי להפנות את תשומת לבם של התלמידים לכך שטקסט המידע " קורות חיים " מוסר פרטים על גולדברג גם כעובדות סדורות , למשל " בשנת 1935 עלתה לארץ ישראל " , וגם כבדרך אגב , למשל שנת לידתה מופיעה בסוגריים לצד שמה , ומקום הולדתה נרמז ב " בית הספר הרוסי שבו למדה " . הטקסט מתקדם על פי הסדר הכרונולוגי , מוסר עובדות מרכזיות על מהלך חייה ויצירתה ומסכם בשתי השורות הגדולות מי הייתה ומהו מקומה בספרות העברית . כצפוי בתת - הסוגה , כמעט כל הפעלים בטקסט ( מלבד קטע היומן ) הם בזמן עבר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר