עמוד:233

חלק מהדמויות שאינן " טובות " או " רעות " , השמות הלא מוכרים , המסתורין סביב אצבע אבק והדודה , סימני השאלה סביב האם . המספר אינו מוסיף על הפרטים הנמסרים מנקודת מבטה של הילדה בת השתיים עשרה . רק דברים שהיא עדה להם נמסרים לקורא . כדאי להציע לתלמידים לחשוב איך הסופרת יוצרת אווירה של פנטזיה , למרות שהמציאות דומה מאוד למציאות שלנו : שמות יוצאי דופן , המעטה בפרטים , אווירה של סודיות ושל פחד , יצירת עולם לא בטוח ( חלק מהשוטרים מזלזלים בתלונות ואחרים מוותרים על חקירה מתוך פחד ) . לאחר קריאת הפרקים הראשונים כדאי לשלוח את התלמידים לקריאה עצמאית , ובעקבותיה להציע להם לבחור דמות שסקרנה אותם , לשער את המשך העלילה או להציע המשך משל עצמם . כסיכום , כדאי להציע לתלמידים להיזכר בספרים שקראו ואהבו ולחשוב לאיזה מהם היו רוצים להיכנס – ומדוע . מה יהיה תפקידם שםו מה ירצו לשנות ואיך ישפיעו על העלילהו איזה גיבור ירצו להעביר למציאות שהם חיים בהו מדועו למתעניינים כדאי להמליץ על קריאת הספר הסיפור שלא נגמר מאת מיכאל אנדה . גם במרכזו ספר המשפיע על חיי הגיבור שמניע את העלילה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר