עמוד:169

ילדה ופלא ( עמ ' 196 בספר לתלמיד ) הטקסט מפגיש את התלמידים עם מוזיקאיות מוכשרות במיוחד : שתיים מהמאה ה - 18 ומהמאה ה - , 19 שהמוסכמות החברתיות מנעו מהן למצות את כישרונן והן הושתקו ; ואחת בת זמננו , ילדה בת גילם של התלמידים שכבר עשתה לה שם בעולם כפסנתרנית , ככנרת וכמלחינה . התלמידים יקראו טקסט מידע על נשים במציאות של המאות הקודמות , שבה נשלט עולם המוזיקה בידי גברים , וקטע מידע קצר על מאבק הנשים לשוויון זכויות ( לאו דווקא במוזיקה ) . בהמשך הפרק יקראו ריאיון עם עלמה דויטשר בת ה - , 11 על חיי היום - יום שלה , על עיסוקיה הקשורים למוזיקה , על ההלחנה ועל הופעותיה על במה . המטרה האוריינית הראשית של הפרק היא ההתבוננות בריאיון – בתכנון , בתשאול ובהצגת הפרטים שנאספו לקוראים . הכוונה היא שהריאיון , והפעילויות הנלוות , יהיו מקור מידע לתלמידים לקראת שימוש בכלי הזה בנושאים אחרים . מטרות תוכן . 1 היכרות עם סיפוריהן האישיים של מוזיקאיות שבגלל מוסכמות חברתיות נאלצו לוותר על קריירה עצמאית . . 2 חשיפה להיבטים בסוגיית השוויון המגדרי . . 3 היכרות עם מוזיקאית בת גילם הנחשבת " ילדת פלא " ועם כישרונותיה המיוחדים . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יבינו את תפקידן של שאלות בטקסט מידע כאמצעי רטורי . . 2 התלמידים יזהו את הזיקה התוכנית ( תמטית ) בין טקסטים . . 3 התלמידים יתנו את דעתם על ה " מטה " של ריאיון - התאמת השאלות לנושא , למרואיינת ולקוראים . . 4 התלמידים ייטלו חלק פעיל בדיון - יעלו טענות , ינמקו , יביאו דוגמאות ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמודים 54 - 55 הישג נדרש 4 , 1 הטקסטים בפרק הטקסט אחיות בצל מאת נירה לוין מאבק הנשים על פי הספרייה הווירטואלית של מטח עלמה דויטשר נגנית ומלחינה ילדה קטנה גדולה ! נירה לוין ורותי נויגרטן הסוגה / תת -הסוגה טקסט מידע טקסט מידע סרטונים ריאיון

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר