עמוד:166

אסופת סיפורים ( עמ ' 180 בספר לתלמיד ) הפרק מציג שלושה סיפורים קצרים ; חלקם נכתבו בישראל בעברית , אחרים נכתבו בארצות אחרות ובשפות אחרות . הצירוף " סיפור קצר " מגדיר סוגה ספרותית של סיפורים המאופיינים בקוצר היריעה , דמיוניים או ריאליסטיים , הומוריסטיים או רציניים , שיש בהם עלילה ברורה או שברובם הם מחשבות והרהורים של הכותבים . בדרך כלל אין בסיפור הקצר דמויות רבות ואין תיאורים ארוכים . לעתים קרובות הוא מתאר אירוע שהתרחש במקום אחד ובמשך זמן קצר . מטרות תוכן . 1 קריאת שלושה סיפורים קצרים הכתובים בגוף ראשון , ובכולם מספרים - ילדים . . 2 הכרת חוויות שונות מעולם הילדות , הקשורות ביחסי הורה - ילד , בחיית מחמד ובשינוי תפיסת עולם , חוויות שהשאירו את חותמן על הילדים המספרים . . 3 בחינת ההיבטים החברתיים - ערכיים בסיפורים ואת הזיקות של היבטים אלה לחייהם . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יכירו את מאפייני הסיפור הקצר . . 2 התלמידים יזהו את נקודת התצפית של המספר - הילד , שהוא גם מספר - עד , ואת מאפייניה של כתיבה מנקודת המבט הזו . . 3 התלמידים ינסחו בכתב המלצה על סיפור . . 4 העמקת ההבנה של השפה ורבדי המשמעות שלה . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 56 - 57 הישג נדרש 6 , 3 , 2 הטקסטים בפרק הטקסט החייכן , מאת יצחק נוי האדון החדש בשיכון , מאת נעמי וישניצר עץ הדובדבן השבור , מאת ג ' סי סטיוארט , תרגמה ליאורה הרציג הסוגה / תת -הסוגה סיפור קצר סיפור קצר סיפור קצר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר