|
עמוד:164
הרחבות והצעות להוראת הפרק פעילות - 1 הפנייה לפעילות מתוקשבת פעילות מקדימה לפרק פעילות 2 התלמידים מוזמנים לקרוא קטע מתוך הפרק הראשון של ספרה של תמר ורטה - זהבי ולשער אילו אירועים בילדותו של נלסון מנדלה השפיעו על חייו והניעו אותו למאבק למען מתן שוויון זכויות לשחורים בדרום אפריקה . מומלץ לאתגר את התלמידים ולהזמינם לחשוב בזמן הקריאה גם על דמותו של האב , קורותיו , והאופן שבו השפיע על מהלך חייו של בנו . חשוב לעורר בתלמידים סובלנות כלפי מנהגים של תרבות אחרת ולהסביר שהעובדה שאביו של מנדלה היה נשוי ל - 4 נשים הייתה מקובלת וחוקית בתרבות השבטית . הצעה לפעילויות נוספות : . 1 אביו של ר וֹ ליהלאלה מסביר לו שבבית הספר ילמדו אותו " לדבר , לכתוב ולקרוא באנגלית " . המורה מחליפה את שמו לשם של גנרל אנגלי . מה משותף לשני המקריםו על מה הם מעידיםו . 2 בשיחה בין ר וֹ ליהלאלה למורה הכותבת מתארת את אופן הדיבור . לדוגמה : " ... שאלה המורה בלעג . " מצאו דוגמאות נוספות . מדוע לדעתכם היא מוסיפה זאתו . 3 מה התפקיד של הסיפור שמספר הזקן לר וֹ ליהלאלה על אביוו מדוע חשוב לזקן שהילד ישמע ויזכור את הסיפורו פעילות 7 הציור ' חיי כפר בדרום אפריקה ' ממחיש את הסביבה שבה מתרחש הסיפור . בקשו מהתלמידים לזהות בספר ובתמונה פרטים המרמזים על חיי הכפר . האם התיאורים בספר עולים בקנה אחד עם מה שרואים בתמונהו כתבו את הפרטים שהתלמידים מזהים על גבי הלוח . בקשו מהתלמידים לכתוב פסקה קצרה על חיי הכפר בדרום אפריקה , כפי שבאים לידי ביטוי בסיפור ובתמונה .
|
|