|
עמוד:163
לומדים על דמות מופת ( עמ ' 175 בספר לתלמיד ) הפרק נפתח בפעילות מתוקשבת שהיא כתב חידה על בן - יהודה . בהמשכו , קטעים מן הפרק הראשון מספרה של תמר ורטה - זהבי מנדלה – סיפור חייו של נלסון מנדלה . התלמידים מתוודעים לאורח החיים בדרום אפריקה בתקופת האפרטהייד ועורכים היכרות עם הילד הצעיר ר וֹ ליהלאלה , לימים : נלסון מנדלה . בסיום הפרק יחידה מתוקשבת שבה לומדים איך לאסוף ולארגן מידע על דמות מופת , באמצעות דמותו של נלסון מנדלה . התלמידים קוראים ערך מאנציקלופדיה מקוונת , דנים במאפיינים של תמליל - על ( הייפרטקסט ) ונערכים להפקת הרצאה מלווה במצגת . הפעילויות בחלק המודפס של הפרק מתאימות לעבודה עצמית . מטרות תוכן . 1 פיתוח המודעות לחשיבות המאבק בגזענות . . 2 הזדהות עם דמות מפורסמת , הראויה לחיקוי . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יאפיינו את דמותו של נלסון מנדלה על פי מעשיו , דבריו עם דמויות אחרות בסיפור . . 2 התלמידים יהיו מודעים ליתרונות ולחסרונות של קריאה של תמליל - על ( הייפרטקסט ) . . 3 התלמידים יתנסו במיזוג מידע של טקסטים . . 4 התלמידים יציגו מידע בהרצאה - תוך התאמת תוכן הדברים וצורתם לנושא , לנמען ולנסיבות . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 67 - 66 הישג נדרש 2 , 3 , 4 הטקסטים בפרק הטקסט ר וֹ ליהלאלה רק בן חמש וכבר רועה צאן פרק מתוך הספר מנדלה – סיפור חייו של נלסון מנדלה מאת תמר ורטה -זהבי נלסון מנדלה ( בפעילות המתוקשבת ) דיאגרמה - נתונים על דרום אפריקה בשנת 1939 ( בפעילות המתוקשבת ) אני מפקיד בידיכם את השנים שנותרו לי ( בפעילות המתוקשבת ) הסוגה ותת -הסוגה ספרות - פרק מתוך ספר ערך אנציקלופדי מקוון טקסט מידעי - חזותי סרטון
|
|