עמוד:156

הצעות לפעילויות המשמעות של השיר היא חמקמקה , ואפשר רק לנסות ולהקיף אותה מכיוונים שונים : . 1 השיר מתחיל באופן שגרתי , כתיאור של משחק ילדים , ואחרי שתי מילים מופיעה המילה " אבל " ואחריה – הפתעה גמורה - " שכחתי איפה " . בשאלות בקבוצה נשאלים התלמידים גם על השורה הראשונה של השיר . כדאי להסב את תשומת לבם לאופן שבו השורה הראשונה כאן " הולמת " בקורא . . 2 מה שמתואר בשיר קורה כאילו בתוך משחק ילדים . מהוו איך יודעיםו - המשחק הוא כמובן מחבואים . הארון , מאחורי הווילון ומתחת לשולחן הם מקומות קלאסיים להתחבא בהם . תיאור החלל מתחת לשולחן כ " מבצר גדול " מבטא תודעה ילדית ומעלה על הדעת ילדים שמשחקים בטירות ובמערות מתחת לשולחן . . 3 בתוך משחק הילדים הכול כך מוכר הזה קורים דברים מוזרים , לא רגילים . מה הםו אילו תחושות נראה לכם שהם מעלים בדוברו מה עלה בכם כשקראתם עליהםו - מי שמתחבא הוא גם מי שמחפש , כשהוא מתבונן בראי הוא לא רואה את עצמו , נדמה לו שאולי הוא בכלל תמונה על הקיר . - עולות תחושות של פחד ( אני לא רואה את עצמי בראי !) , של חוסר ודאות , חוסר ביטחון ( משהו מוזר קורה ! " ) וכד ' . . 4 חשבו על הביטויים האלה : אני לא מוצא את עצמי , הלכתי לאיבוד לעצמי . אפשר לומר שהם מתארים את מה שמתואר בשיר . אילו רגשות הם עשויים לבטא , לפי דעתכםו - אולי דברים המוכרים למתבגרים רבים : יש איזה " אני " מוכר שלפתע אי אפשר למצוא אותו , ועולות תחושות כמו מבוכה , בלבול , אני לא עושה את מה שאני אוהב , השתניתי ואני קצת מוזר לעצמי , אני לא מזהה את עצמי , אני נראה לעצמי שונה מהרגיל - אולי כי אני מתבגר , תחושה שלא נוח לי במקום שבו אני נמצא ועם האנשים שאני נמצא אתם . . 5 לפי השורות האחרונות של השיר רק דבר אחד יכול לגלות לדובר היכן הוא נמצא . מהוו איך אתם מבינים את זהו - שמישהו יבוא ויקרא לו – אדם מבחוץ , מישהו שאכפת לו , שקורא לו לבוא , נוכחות אנושית , קרבה אנושית , מישהו שקורא לי בשמי – מזהה אותי , מכיר אותי למרות השינויים שעברתי . כל זה מאפשר לבנות מחדש את תחושת הזהות האבודה . . 6 האם אתם מכירים תחושה כזו , שאדם אחר – הורה , חבר , מישהו אחר – עוזר לכם " לחזור לעצמכם " כשאתם מרגישים אבודים , פחות בטוחים בעצמכם , מתמודדים עם שינויים רביםו

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר