עמוד:110

פעילות 8 כדאי לכוון את התלמידים לשם המקורי של הכתבה - " הדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות " - לשאול מה כוונת הכותרת והאם השם הזה מתאים לתוכן של הטקסט . פעילות - 9 הצעה לעבודה עם תלמידים מתקשים א . בפסקת הפתיחה מתאר הכותב מצב לא ברור . הסבירו אותו במילים שלכם . ב . מה הייתה כוונת כותב מייל השרשרת . ג . מה הייתה התוצאה של היוזמה שלוו פעילות 12 מוצע למורה לברר עם התלמידים מה העניין ( הרעיון ) המרכזי בטקסט המידע . מטרת הפעילות כאן היא ליצור הכללה המעגנת יחד את הרעיונות שעלו בכל הטקסטים שקראו עד כה . בשלב זה של הלימוד התלמידים מתבקשים לנסח עמדה משלהם ביחס לדילמה המוצגת בפרק , והמעבר אינו קל . לכן כדאי להדגיש את הפיגומים שהוצעו לכתיבת העמדה ( להסב את דעת התלמידים לכך או לקרוא בקול בפני הכיתה ) , ואם יש צורך , להציע לתלמידים פירוט של פיגומים נוספים לכתיבה ( לדוגמה : אם קשה לכם לקבוע את העמדה שלכם , חזרו לפחות לאחד מהטקסטים שקראתם והיזכרו מה חשבתם על מה שקרה בו ) . פעילות 13 רצוי לכוון למסר פדגוגי שלעתים נדרש לקרוא המון טקסטים כדי לכתוב קטע אחד טוב . הפרק בנוי על תהליך של " קריאה מצטברת " , שבה כל טקסט מוסיף נדבך להבנה של העניין שבו עוסק הפרק . הפעילות המסכמת כאן היא בעלת אופי רפלקטיבי , לכן חשוב שכל תלמיד יערוך אותה באופן יחידני , וכמובן אפשר לשוחח על העניין במליאה כדי לגבש למידה משותפת , או , לחלופין , לעמוד על סגנונות למידה שונים בדרך לאותן מטרות . הצעה לפעילות לתלמידים מתקדמים ומתעניינים : בניגוד לתוצאה , כוונה אי אפשר לראות . אז איך יודעים למה אדם מתכווןו האם לדעתכם אפשר להסתפק בדבריו של האדם עצמו – או שצריך מישהו או משהו שיתמכו בוו חשבו על השאלות האלה , תוכלו לשוחח עליהן ביניכם , כתבו את דעתכם והביאו דוגמאות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר