|
עמוד:107
הצעות נוספות : כדאי לשוחח על הקריקטורה כדי לוודא שכל התלמידים הבינו את הרעיון ואת הפואנטה . הציור של דן קידר " על פני תהום " 9 הוא חלק מסדרה של 12 ציורים בשם הזה . הציור מזמן התייחסות לזיקה בינו ובין הפרק . אפשר לדון בו בשיחה בכיתה או כעבודה בכתב , עם הכוונה להתייחסות לחלקים השונים בציור , לאסוציאציות שהם מעוררים , ולקשר שלהם לרצח רבין : איזו אסוציאציה מעורר העיגול האדוםו ( אולי תמרור ... ) מה משמעות הדמויות הזהות המצוירות כתמונת ראיו מדובר בשני אנשים שאין ביניהם שום הבדל - למה הם נאבקיםו אולי קין והבלו הפס הצהוב מזכיר את סרטי הפלסטיק הצהובים שנמתחים סביב זירת רצח .... הטקסט אינו משתמע לשתי פנים : לא תרצח . מוביל את הצופה להביט בתמונה בהקשר מאוד ברור . הרקע הכהה והקודר משרה אווירה מסוימת . פעילות - 10 הפנייה לפעילות מתוקשבת נושא הפעילות : השלמת קלוז בטקסט – " פרס נובל " מאת עדית בן - פורת . הטקסט המלא בעמ ' 235 ( ראו הסבר על הקלוז בחלק הראשון של המד " ל ) . דן קדר , על פני תהום 1997 , 9
|
|