|
עמוד:36
המורים יכולים להוסיף משימות בכל מקום בספר . את המשימות הם יכולים לשייך לכלל הכיתה או לתלמידים מסוימים , וכך ליצור פעילויות דיפרנציאליות המכוונות לרמות יכולת שונות הבאות לידי ביטוי בכיתה הטרוגנית . כמו כן , ניתן ליצור הטמע שיתופי : תלמידים שנבחרים על ידי המורה יכולים לכתוב תגובה על הטקסט או על כל דבר נתון בספר . הרעיון של ההטמע השיתופי הוא יצירת שיח ודיון . אם משתמשים באפשרות זו , יש להפנות לתלמידים שאלות שיאפשרו להם ליטול חלק בדיון . כמו כן , יש להפנות את תשומת לבם לעובדה שכל מי ששויך להטמע יכול לראות את מה שכתבו האחרים . נוסף לאלו , המורים יכולים להוסיף הארות והערות לעצמם בכל מקום בספר . אפשרות זאת לצד האפשרויות האחרות הפתוחות בפני המורים הופכת את הספר הדיגיטלי לכלי מרכזי עבורם , מעין " שולחן עבודה " שעליו נמצא גם התוכן , אבל גם כל דבר אחר היכול לשמש אותם בתהליך ההוראה שלהם . הפעולות הקשורות לסימון בספר , לקישור לוויקיפדיה או ל - , google להוספת הטמע הכולל מלל , סרטון , קובץ קול או קובצי טקסט – כולן פעולות רלוונטיות גם עבור התלמידים . בחקר מקרה שנעשה בארצות הברית נבדקה השפעתו של " קורא דיגיטלי " ( מכשיר הקינדל ) על תהליך הקריאה של תלמידי כיתה ב – כיצד הוא תומך בהם וכיצד הוא מקדם אותםו אחת המסקנות הייתה שהכלי מאפשר להרחיב את הקשר בין הקוראים לבין הטקסט , וזאת באמצעות המניפולציות שהוא יכול להפעיל על הטקסט . תוצאותיו של חקר המקרה מעלים כי שליטת הקוראים בטקסט באמצעות הקינדל רבה יותר משליטתם בטקסט המודפס . אחת המסקנות של החוקרת היא שההתנסות האקטיבית במסגרת הכיתה מובילה לכך שמשמעות אישית הופכת לתוצר המשותף של הקוראים ושל הטקסט . עוד הראו הממצאים כי השימוש בקינדל מקדם את התרגול באוריינויות חדשות - למשל , שימוש במילון המובנה של המכשיר כדי לחפש פירושים למילים לא מוכרות . לסיכום , אנו חיים היום בסביבה מתוקשבת פרטית וציבורית , ולכן הצעדים לקראת מעבר לסביבה כזו מתבקשים גם בתחום החינוך . בהתאם לכך , מישרה וקולר ( ( Mishra & Koehler מציעים לכלול בתוך הגדרת המושג " ידע מורים " , שטבע שולמן ( , ( Shulman גם ידע טכנולוגיפדגוגי . ידע זה משכלל את יכולתם של המורים לשלב בהוראתם טכנולוגיה בצורה מושכלת . ספר הלימוד הדיגיטלי מציע למורים הטמעה של התקשוב באופן משמעותי ובר - קיימא , שמוביל לשינוי בתהליכי הוראה ולמידה ותורם להתפתחותם המקצועית של המורים וללמידה " אחרת" של תלמידיהם . Larson . C . L . ( 2010 ) . Digital readers : the next chapter in E - BOOK reading and response . The reading teacher , 64 ( 1 ) . Pp . 15 - 22 . M ishra . P ,. & Koehler , M . J . ( 2006 ) Technological pedagogical content knowledge : A framework for 63 teacher knowledge . Teacher College Record , 108 ( 6 ) , 1017 - 1054 . Shulman , L . S . ( 1986 ) . Those who understand : Knowledge growth in hingteac . Educational 64 Researcher . 15 ( 2 ) , 4 - 14
|
|