|
עמוד:150
הטקסטים בפרק הטקסט תמונה מאת דליה רביקוביץ חוט מאת חיה שנהב (*) מאת נעים עריידי איפה מאת דן פגיס שיר המקל מאת ארז ביטון רחוב נווה שאנן מאת רוני סומק הסוגה / תת -הסוגה שיר שיר שיר שיר שיר שיר הרחבות והצעות להוראת הפרק פעילות 1 מטרת הפעילות היא להציף את הדעות של התלמידים לגבי " מה זה שיר " . המפגש הקונקרטי עם שירי הפרק עשוי לטלטל חלק מהדעות הללו ( שירים הם במילים " גבוהות " , בחרוזים , בד "כ עצובים וכו ' ) ולהציג את השירים כסוגה מגוונת ונגישה יותר ממה שאולי חושבים עליה ( ראו להלן לקראת סוף הפרק ) . אחרי שהתלמידים הקדישו זמן למחשבה על ההיגדים כדאי לנהל שיחה בכיתה . הנחיות לניהול השיחה : חשוב לא לומר לתלמידים אם הם צודקים או לא . כך תתעורר סקרנות ויישמר ההיבט של פעילות חקר , המפגישה דעות והנחות על שירה עם שירים ספציפיים . אפשר לבדוק יחד מה הרוב חושב על כל סעיף ולציין שזו רק דעת הרוב , אפשר לבקש נימוקים ולציין שהכיתה נחלקת , אפשר לבקש דוגמאות , אם הן זמינות להם . אפשר לבקש מהתלמידים להביט ברשימה שבספר או לקרוא בפניהם את הסעיפים או לכתוב אותם על הלוח . למעשה , אף אחד מההיגדים הללו אינו נכון תמיד . התלמידים יגלו זאת מן הסתם כשיקראו את השירים בפרק . מומלץ לחזור ולהתייחס להיגדים האלו בשיחה המסכמת , ראו הערות לפעילות . 6
|
|