עמוד:208

שיצאו מכלל שימוש , יסודות שנשארו אך עברו מעתק משמעות , יסודות ששולבו בביטויי סלנג חדשים ( וראו הפועל ' תפס ' או שם העצם ' ראש ' בפוריותם בסלנג של היום ) . פעילות יצירתית שיש בה גם לימוד רציני ויישום הנלמד היא עריכת מילון סלנג כיתתי או בית ספרי . איסוף יסודות הסלנג הוא אך השלב הראשוני של העבודה . כאן יידרשו התלמידים לערוך כהלכה ערכים מילוניים : למיין את היסודות לפי חלקי דיבר , לציין את הקיצורים הנדרשים ( ז ' , נ ' , ת ' , מ " י וכדומה ) , לסדר את הערכים בסדר הא " ב , לשלב ביטויים לפי המילה הדומיננטית בביטוי , לפרש את יסודות הסלנג במילים נרדפות ( כאן יש לפתח מיומנות של המרת יסודות סלנג ביסודות תקניים ) , לשלב את היסוד בדוגמה מתאימה , ועוד . פעילות – 5 הפנייה לפעילות מתוקשבת נושא הפעילות : השימוש בסלנג . אפשר להתחיל את הפרק בפעילות הזו . *** סיפור בריבוע ( עמ ' 290 בספר לתלמיד ) פרק זה עוסק בסוגה עלילון ( קומיקס ) . עלילון הוא סיפור מילולי חזותי , הבנוי ברצף כרונולוגי ומעוצב בתוך מסגרות . העלילון משתמש במטפורות חזותיות , בסמלים ובצבע . לרוב , התכנים שלו פופולריים ומשעשעים . ( מתוך תכנית הלימודים , משרד החינוך ) במהלך הפרק מזהים התלמידים את המאפיינים של העלילון ומתעמקים באחד מהם בדרך של משחק וחקירה . לאחר מכן נסקרים ומסוכמים שלבי הפעולה בתהליך יצירה של עלילון בעזרת טקסט ועלילון של מישל קישקה . בהמשך יתבקשו התלמידים לעבד טקסט וליצור עלילון בעצמם , תוך שימוש במה שלמדו בפרק . לבסוף , הם מתבקשים לחשוב על תהליך העבודה שעשו ולעבור לפעילות מתוקשבת בנושא . מטרות תוכן . 1 הכרת תת הסוגה עלילון , קריאה מונחית של עלילון . . 2 הבנת התהליך של יצירת עלילון , כפי שמתאר הקומיקסאי מישל קישקה . . 3 חשיבה על עלילון כאמצעי להעברת מסרים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר