עמוד:146

מטרות תוכן . 1 הכרת המושג " עצי מורשת " והבנת החשיבות שיש בשימור עצים בעלי היסטוריה ארוכה . . 2 הכרת גלגוליו ההיסטוריים , משמעותו ומנהגיו של ט " ו בשבט . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יפיקו מידע מטקסט סיפורי מטקסט מידע קצר , וממקורות מידע דיגיטליים על עצים עתיקים המסמלים את הקשר לתרבות הישראלית ולארץ ישראל במשך מאות השנים האחרונות . . 2 בפעילות המתוקשבת : התלמידים יכתבו כרטיס מידע על פי רמזים ששובצו בחידות ועל פי מקורות מידע ברשת האינטרנט . . 3 התלמידים יוסיפו שכבת מידע על גבי מפה דיגיטלית שיתופית . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 67 - 66 הישג נדרש . 4 , 3 , 2 הטקסטים בפרק הטקסט כיצד מתקשרים העצים לט " ו בשבט ? איך אנחנו יודעים שפעם היה יער בשרון ? מאת ז ' וילנאי עצים עם היסטוריה ארוכה הסוגה ותת הסוגה טקסט רב -ייצוגי סיפור טקסט מידע הרחבות והצעות להוראת הפרק פעילות 1 טקסט רב - ייצוגי ( אינפוגרפיקה אינפו - מידע , גרפיקה - רישום , ציור , ייצוג ויזואלי ) היא דרך לייצג ולהמחיש מידע באמצעים חזותיים מגוונים כמו ציורים , תרשימים , תרשימי זרימה , דיאגרמות וכדומה . לעתים נלווים לאינפוגרפיקה טקסטים , אך לא תמיד . חשוב להדגיש , שהכוונה אינה לטקסט מילולי שנלווה לו איור או דיאגרמה ; אינפוגרפיקה היא טקסט חזותי , שהבנתו והיכולת להפיק ממנו מידע מחייבות פיתוח רגישות ויזואלית ואוריינות חזותית . בשנים האחרונות נעשה שימוש גובר באינפוגרפיקות , וסביר להניח שהתלמידים ייחשפו ליותר ויותר מהן .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר