|
עמוד:142
אפשרות נוספת - כל קבוצה תציג את הטיעון שלה בפני הכיתה ( ללא סרטון ) באמצעות מצגת , דיבור או בדרך אחרת יצירתית שהתלמידים יבחרו , ועליהם להציג את הטיעון בצורה ברורה ומשכנעת . פעילות – 11 הפנייה לפעילות מתוקשבת נושא הפעילות : הסלפי . הפעילות מתמקדת בשלושה היבטים : א . קריאת טקסט על תולדות הסלפי ופעילויות המתייחסות לטקסט . ב . צילום סלפי וכתיבה בהקשר לצילום . ג . כתיבת תגובה לבלוג בנושא הסלפי . פעילות – 12 הפנייה לפעילות מתוקשבת נושא הפעילות : שפת ה " רגשונים " ( אימוג ' ים ) . טקסט מידע ופעילות יצירתית . הצעה להרחבה : ניתן לערוך דיון או משפט ציבורי בנושא השימוש בטלפונים ניידים . מומלץ לשתף בדיון נציגות של ההורים . על כל צד להתכונן למפגש : להכין מצגת עם נתונים , ראיות וטיעונים , לערוך סקרים בין תלמידי בית הספר והורי התלמידים בכיתות ו , לבחור עדים שיוכלו לספר מניסיונם או מומחים לנושא . אפשר להיערך לדיון כזה ברמה של כמה כיתות מקבילות ולהפוך אותו למעין " יום שיא " בית ספרי . *** פעיל וסביל ( עמ ' 152 בספר לתלמיד ) ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמוד 71 הישג נדרש 8 אף כי לא קל להגדיר או להסביר את המושגים ' פעיל ' ו ' סביל ' , הילדים תופסים אינטואיטיבית מושגים אלה . סטיות לשוניות הרווחות בפי ילדים קטנים , כגון ' כנסתי ' , ' הקוביות נפרקו ' , 'הילד נטבע בבריכה ' , מוכיחות בעליל , שביכולת הילדים להבדיל בין נושא פעיל , המציין את עושה הפעולה , לבין נושא סביל , המציין את המושפע מהפעולה ( את מקבל הפעולה ) . לדוגמה , כשהילד רוצה לציין נושא פעיל , הוא עשוי להשתמש בצורת הפועל ' כנס ' בבניין קל , המציין במקרים רבים פעולות פעילות , ונמנע מהשימוש ב ' נכנס ' בבניין נפעל , המציין בעברית במקרים רבים נושא סביל ( ' המכתב נשלח ' ) . הילד קלט את ההוראה הסבילה שיש לפעלים בבניין נפעל , שאינה מתאימה למשמעות שהוא זקוק לה כשהוא מבטא את הפועל הפעיל ' כנס ' .
|
|