|
עמוד:135
הצעות להרחבה אפשר לעסוק באוצר המילים בפרק ; להציע לתלמידים משפט ובו מילה לא מוכרת , להציע כמה משמעויות אפשריות ולהציף התבוננות באסטרטגיה המסייעת להבנה , למשל : אחת השאלות בריאיון היא : " איך חיים בעולם שכולו אבן ומים , נטיפים ועלטהו " . - מה פירוש המילה " עלטה "ו א . עטלפים איטיים ב . סכנה גדולה ג . חשיכה גמורה - לפי מה החלטתםו א . חיפשתי פירוש עם צליל דומה למילה " עלטה" ב . ניסיתי להבין מה הנושא הכללי של השאלה שהמראיינת שואלת ג . בדקתי על אלו דברים דיבר ליאוניד לפני שהמראיינת שאלה את השאלה כסיכום לפרק . 1 הציעו לתלמידים להכין מודעה הקוראת למועמדים להצטרף לקורס מערנים . בקשו מהתלמידים להתייחס לכמה אלמנטים במודעה : א . כותרת שתמשוך תשומת לב ב . תמונה מתאימה שתעורר סקרנות ג . משפט מתוך הכתבה או הריאיון שיעורר בקורא המודעה רצון להגיש בקשת מועמדות . ד . כישורים נדרשים ( הפנו אותם לפעילות . ( 17 . 2 הציעו לתלמידים להמשיך ולחקור את נושא המערות : מערות בארץ ישראל או בעולם . לדוגמה : מערות שמצאו בהן ממצאים ארכיאולוגים מעניינים , או מערות שיש בהן תופעות טבע ייחודיות . ( עוד ראיונות בספר – בפרקים " מציירים על קירות " , " ילדה ופלא " , " דיבור ישיר ודיבור עקיף " ) *** הציפור הלאומית ( עמ ' 139 בספר לתלמיד ) בפרק הזה התלמידים פוגשים את המושג " ציפור לאומית " וקוראים מידע על ציפורים בטבלה ובטקסט רציף . הם נחשפים להצגת מידע בטבלה ולומדים להוציא מידע מהטבלה , להכניס אליה מידע ולבחון את דרך ארגונה למטרות שונות . התלמידים מתבקשים לבחור את " ציפור הנוער" בדומה למהלך הבחירות בציפור הלאומית שהתקיים לפני כמה שנים . הבחירה בעיקרו של דבר היא שאלה של העדפה אישית , ועיקר העניין הוא ביכולת לנמק את הבחירה בצורה בהירה . חשוב להדגיש שבפעילות הזאת אין בחירה נכונה או שגויה .
|
|