|
עמוד:134
בספארי " ולבקש מהתלמידים למיין אותן לסוגים שונים . - כדאי לבקש מהתלמידים לכתוב מה לדעתם יהיה תוכן הכתבה . - כדאי לנתח את הכותרות ה " מתחכמות " ולהצביע על הדרך שבה הן פועלות על הקורא . פעילות 5 הפעילות מתמקדת במראיין ובחשיבות יכולת ההקשבה שלו . אפשר להרחיב ולשוחח עם התלמידים על אופני הקשבה שונים : התייחסות לתקשורת לא מילולית – הבעות פנים של המרואיין , או האינטונציה שלו . פעילות 6 בפעילות זו התלמידים מתבקשים להביא דוגמה מהריאיון לקשיים בחיי היום יום ולרגשות והחוויות של הצוות . אפשר להקדים פעילות זו בפעילות שעוסקת בזיהוי הפעלים הקשורים במאמץ ובקשיים . פעילות 10 אפשר להקדים לקריאת הריאיון שיחה על מערות בישראל : האם מישהו מהתלמידים ביקר במערהו היכןו מהי התחושה כשנכנסים למערהו איזו חוויה זוו שימו לב להעיר את תשומת ליבם של התלמידים לעובדה שאסור להיכנס למערות ללא ליווי מבוגר . פעילות 14 בפעילות זו התלמידים מתייחסים לפתיחים של הראיונות - באיזה מהראיונות נשמע קולו של המראייןו אפשר להרחיב את הפעילות בשיחה בכיתה ( או בכתב ) , ובה התלמידים יעלו הצעות לאנשים שהם רוצים לראיין וינמקו למה הם רוצים לראיין אותם או יכתבו פתיח לריאיון שבו הם נותנים את הפן האישי שלהם לקיום הריאיון . פעילות - 18 הפנייה לפעילות מתוקשבת נושא הפעילות : מיזוג מידע . כתיבת טקסט העוסק בסכנות הכרוכות בשהייה במערות , תוך התבססות על הראיונות והתצלומים . פעילות 19 בפעילות זו התלמידים מתייחסים לאמירה האישית של המראיין בפסקת הסיום של הריאיון . אפשר להוסיף פעילות כתיבה ובה התלמידים יתבקשו לכתוב את פסקות הסיום האישיות שלהם לאחד משני הראיונות . פעילות 20 מומלץ להזכיר בשיחה את נושא שפת הגוף , התקשורת הלא מילולית של המראיין , כמקור מידע לדעותיו ויחסו של המרואיין לנושאים מסוימים ( פעילות . ( 5 רצוי להתייחס לחלקים תיאוריים - סביבת העבודה שלו , מראה חיצוני וכדומה - שמופיעים לפעמים בראיונות ( לא בראיונות האלו ) ומוסיפים מידע בדרך עקיפה .
|
|