|
עמוד:90
. 1 התלמידים יכירו את המבנה של קיצור שולחן ערוך . . 2 התלמידים יכירו את הלכות ישיבה בסוכה ובנייתה . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יתמצאו ב " ארון הספרים היהודי " לשם עיון ופירוש של הטקסט ההלכתי והעמקה בו . . 2 התלמידים יבינו , נושאים , רעיונות ומסרים העולים מהקריאה בטקסט ההלכתי , שהוא חלק מהמורשת התרבותית היהודית . . 3 התלמידים ישלטו במטבעות לשון מתוך קיצור שולחן ערוך . . 4 התלמידים יזהו את ייחודו ותפקידו של הטקסט ההלכתי מתוך קיצור שולחן ערוך . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמוד 63 הישג נדרש 7 הטקסטים בפרק הטקסט הלכות סוכה מתוך קיצור שולחן ערוך " מקור חיים " . פרק קח סעיפים א - ג , ה , יא הסוגה / תת -הסוגה דינים והלכות הרחבות והצעות להוראת הפרק תכנית הלימודים חינוך לשוני : עברית – שפה , ספרות ותרבות מתייחסת לעיסוק בטקסטים מהמקורות היהודיים כחלק מהחינוך הלשוני בעברית תוך הדגשת ייחודם הלשוני של הטקסטים ותרומתם להכרת הרבדים ההיסטוריים והתרבותיים של השפה . גם תכנית הלימודים בדינים מציגה כחלק ממטרותיה את המחויבות של התלמידים להכיר את ספרי ההלכה הקלסיים ( כגון : קיצור שולחן ערוך ) ולדעת כיצד למצוא בהם פתרון לשאלה הלכתית המתעוררת אצלם . פרק זה מקנה לתלמידים כלים שיסייעו להם כאשר יקראו להתמודד עם הבנת פרק מתוך קיצור שולחן ערוך . הפרק מבוסס על יחידת הוראה שנבנתה על ידי יעל נדלר וחנה יורב בנושא הדלקת נרות חנוכה . פעילויות -2 1 במהלך השיחה בכיתה בה משתפים התלמידים בחוויותיהם סביב בניית הסוכה , רצוי להזכיר לתלמידים את הסיבות לבניית סוכה :
|
|