עמוד:133

מטרות תוכן . 1 הכרת תחום חקר המערות . . 2 לימוד הקשיים והסכנות הכרוכות בתחום זה . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יכירו את מאפייני תת הסוגה ריאיון : כותרת , פתיח , מקומו של המראיין , סוגי שאלות , פסקה מסיימת . . 2 התלמידים יערכו השוואה בין שני ראיונות . . 3 התלמידים ימזגו מידע משני הראיונות . 4 התלמידים יתרגלו שני משקלים : םםםן ( בעל מקצוע ) , םםם נות ( עיסוק של בעל מקצוע ) . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמוד 55 - 54 הישג נדרש . 4 , 3 , 2 הטקסטים בפרק הטקסט האוורסט , רק הפוך , מאת צור ארליך הרפתקאות חוקר מערות בישראל – ססמי היפתח ! מאת ענת רסקין הסוגה ותת -הסוגה טקסט מידע – ריאיון טקסט מידע - ריאיון הרחבות והצעות להוראת הפרק האוורסט , רק הפוך פעילות 2 בפסקה הראשונה של הריאיון יש כמה שמות לועזיים ולכן מומלץ להתחיל את קריאת הריאיון במליאה בקול רם . פעילות 3 כדאי למקד את השיחה בכיתה בסקרנות שהנושא מעורר בהם ( או לא ) . אפשר לפתוח את השיחה בדוגמאות של נושאים שלא עולים בריאיון : כמה אנשים במשלחתו מאילו ארצותו איך נודע להם על המשלחתו האם הייתה ועדת קבלהו ובהמשך לבקש מהתלמידים להעלות נושאים נוספים שמעניינים אותם בהקשר הזה . פעילות 4 הפעילות עוסקת בתפקידן של הכותרות ובסוגים שונים של כותרות . מומלץ להכין לתלמידים מתקשים הרחבה לפעילות : - רצוי לתת דוגמאות כגון : " שלג כבד צפוי במקומות הגבוהים " " מקום רע באמצע " , " תעלומה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר