עמוד:130

פעילות 9 עשויה להיות מיותרת , אם בפעילות 1 הייתה הרחבה לפעולת כתיבה . פעילות – 12 הפנייה לפעילות מתוקשבת הפעילות המתוקשבת לפרק עוסקת בדימויים . פעילות 13 ההחלטה שלא לתת לתלמידים את המידע על המשוררות בתחילת העבודה נבעה מהרצון לאפשר להם מפגש בלתי אמצעי עם השירים . לא רצינו להציב את הקריאה בהקשר הביוגרפי כברירת המחדל של קריאת שירה . הפעילות הקושרת בין קורות החיים של רחל וחנה סנש לבין שיריהן היא פעילות העשרה המעמיקה עוד קצת לתוך השירים , אולם היא אינה הכרחית . אנו מציעים אותה משום שבמקרה הספציפי של שתי המשוררות האלו , השירים נוכחים בתרבות העברית כשלובים לגמרי בסיפור חייהן . כדאי להפנות את תשומת לב התלמידים לכך שרחל כתבה את השירים ( כמו את רוב שיריה ) כשכבר עזבה את אזור הכנרת וחיה הרחק ממנה . באור הזה מוארים השירים אף יותר כשירים של כאב וגעגוע למה שהיה כה יקר לה , אך נלקח ממנה . *** מלווה מלכה ( עמ ' 125 בספר לתלמיד ) הפרק עוסק במוצאי שבת מהיבטים שונים : ההבדלה , סעודת מלווה מלכה , אליהו הנביא המגיע במוצאי שבתות והפיוט " לנר ולבשמים " . דרך ההוראה המומלצת היא בדגם של למידה שיתופית הנקראת צוה " ר - צוותי הרכבה ( ג ' יקסו ) , בה נוצרת תלות הדדית , אחריות ושיתופיות בין הלומדים . מטרות תוכן . 1 הכרות עם המצוות , המנהגים והפיוטים הקשורים למוצאי שבת

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר