עמוד:184

. 3 התלמידים יזהו תופעות ייחודיות של הלשון בטקסטים . . 4 התלמידים יפיקו מידע ממקורות חזותיים . . 5 התלמידים יערכו השוואה בעזרת תבחינים ויסיקו מממנה מסקנות . . 6 התלמידים ימזגו מידע מטקסט רב - היצגי . . 7 התלמידים יתנסו בכתיבת טקסט שכנוע . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 63 , 61 , 29 – 22 הישג נדרש 8 , 7 הטקסטים בפרק הטקסט ההגדה של פסח עבדים היינו תקופות בלשון העברית הגדות מאוירות עבדות בעולם המודרני הסוגה / תת -הסוגה טקסט מידע קטע מתוך ההגדה של פסח קטע מתוך ההגדה של פסח טקסט מידע טקסט רב -היצגי הרחבות והצעות להוראת הפרק ההגדה של פסח פעילות 1 השיחה בכיתה קושרת בין הטקסט לבין זיכרונותיהם של התלמידים מליל הסדר כפי שהוא נחגג במשפחתם . היא מאפשרת חיבור אישי של התלמידים למסורת ליל הסדר , ויחד עם זאת הבנה שבבתים שונים ' הסדר ' נחוג בדרכים מגוונות . בעבודה עם תלמידים מתקשים אפשר להוסיף שאלות מנחות נוספות לתיאור הסדר , כמו : מי הם המשתתפיםו היכן נערך הסדרו וכד ' . פעילות 3 סעיף ב - אמירה או הבעה במילים ( עפ " י מילון רב מילים ) . הרחבה נוספת בנוגע למשמעות המילה " הגדה " אפשר לקרוא באתר האקדמיה ללשון העברית . סעיף ג - החלק המדובר הוא ה " מגיד " , שנקרא כך משום שבו אומרים את ההגדה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר