עמוד:5

משרד החינוך שעניינו התאמת מערכת החינוך למאה ה - 21 בהקשר של אוריינות מחשב . עם זאת , הוראה באמצעות הספר המודפס בלבד אפשרית ואינה גורעת מההתייחסות שלנו לתכנית הלימודים , למעט , כמובן , לנושאים הקשורים למיומנויות של הפקת מידע והבעה בסביבה מתוקשבת . פירוט בנוגע למיומנויות אלה יוצג בהמשך , תחת הכותרות " טיפוח אוריינות דיגיטלית " ו " קריאה במאה ה - . " 21 עיקרון נוסף שהוביל את הפיתוח הוא יצירת מהלכים המחוללים למידה . להבנתנו יש לשקוד על פעולות שיש בהן כדי לחדש את ידיעותיהם של התלמידים , לבסס אותן ולהעמיקן . לעיקרון זה נלווית התחשבות ברמות השונות של ידע השפה בקרב תלמידים בכיתה ו , מתוך ניסיון לכוון לפיתוחה של רמת כישורים גבוהה - הן מבחינת מורכבות התכנים והמשימות והן מבחינת רמת הלשון והשפה . באמצעות התוכן הדיגיטלי אנחנו מציעים מענה לסגנונות שונים של לומדים ולרמות שונות של תפקוד בשפה . 4 משרד החינוך – המינהל למדע וטכנולוגיה . התאמת מערכת החינוך למאה ה - : 21 הקניית אוריינות מחשב ומידע – – CIL בתי ספר יסודיים . מתוך אתר משרד החינוך : http : // cms . education . gov . il / ationCMSEduc / Units / MadaTech / ICTInEducation / meyumanuyot / Oryanut / Machshev

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר