עמוד:152

למעשה , כל התשובות נכונות במידה זו או אחרת , וכולן נוגעות במאפיינים של מטפורות . מטרת הפעילות היא לפרוש היבטים של מטפורות בלי להגדיר אותן ככאלה , ולאפשר לכל תלמיד לזהות מתוך עצמו , ומתוך אופן החשיבה שלו , שיש משהו משותף לדוגמאות על שאלה זו אפשר לעבוד במספר דרכים : - כחלק מהשיחה בכיתה , כשהאפשרויות השונות נרשמות על הלוח , והתלמידים בוחרים ומנמקים . - כחלק מהשיחה בכיתה - השאלה המוצגת לתלמידים היא : " מה משותף .. ? " ובתשובות ניתן להיעזר לניהול השיחה . לדוגמה : האם לדעתכם הן מתארות משהו רגיל בצורה רגילה ? הסבירו . - כפעילות כתובה לקבוצת המתקדמים בלבד . *** לומדים על דמות מופת ( עמ ' 160 בספר לתלמיד ) בפרק זה לומדים על דמות מופת . הפרק נפתח בפעילות מתוקשבת שהיא כתב חידה על בן - יהודה . בהמשכו , קטעים מן הפרק הראשון מספרה של תמר ורטה - זהבי " מנדלה – סיפור חייו של נלסון מנדלה " . התלמידים מתוודעים לאורח החיים בדרום אפריקה בתקופת האפרטהייד ועורכים היכרות עם הילד הצעיר רוליה לאלה , לימים : נלסון מנדלה . בסיום הפרק יחידה מתוקשבת שבה לומדים איך לאסוף ולארגן מידע על דמות מופת , באמצעות דמותו של נלסון מנדלה . התלמידים קוראים ערך מאנציקלופדיה מקוונת , דנים במאפיינים של תמליל - על ( הייפרטקסט ) ונערכים להפקת הרצאה מלווה במצגת . הפעילויות בחלק המודפס של הפרק מתאימות לעבודה עצמית . מטרות תוכן . 1 פיתוח המודעות לחשיבות המאבק בגזענות . 2 הזדהות עם דמות מפורסמת , הראויה לחיקוי יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יאפיינו את דמותו של נלסון מנדלה על פי מעשיו , דבריו עם דמויות אחרות בסיפור . . 2 התלמידים יהיו מודעים ליתרונות ולחסרונות של קריאה של תמליל - על ( הייפרטקסט ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר