|
עמוד:137
אפשר לעשות את הפעילות בשני אופנים : בספר בגרסתו הדיגיטלית - באמצעות כלי " כותר " או באמצעות חיפוש במילון מודפס . בעבודה עם תלמידים מתקדמים אפשר לבקש מהם להזכר לגבי איזו מצוה נזכרת בתנ " ך המילה " עבת " - " ול קח תם לכם ביום הראשון פ רי עץ הדר כפת ת מרים וענף עץ - עבת ו ער בי - נחל וש מח תם לפ ני ה ' אלקיכם שב עת ימים " ( ויקרא כג , מ ) פעילות 5 הפעילות היא הזדמנות להרחיב את העיסוק במילה " גם " . למילת הקישור השימושית כמה משמעויות : . 1 בנוסף , עוד ( למשל – נסענו , טיילנו , וגם הספקנו פגוש חברים ); . 2 אפילו ( למשל – אני שוחה בים גם בחורף ) . אפשר לבקש מה תלמידים להדגים את המילה " גם " במשפטים ולהצ ביע על המשמעות שלה בכל משפט . פעילות 7 - הפנייה לפעילות מתוקשבת התלמידים מוזמנים לזהות עצים באמצעות חידות , לכתוב כרטיס מידע על אחד מן העצים על פי בחירתם , ולנעוץ את הכרטיס במפה דיגיטלית בסביבה כיתתית - שיתופית . *** פוגשים שירים ( עמ ' 153 בספר לתלמיד ) " מעטים אוהבים שירה " , כותבת המשוררת הפולניה ויסלבה שימבורסקה . במובן הרחב , אפשר לומר שמטרת הפרק הזה היא להגדיל את מספר המעטים . באופן נקודתי יותר , מטרת הפרק היא ליצור מעין מעבדה לקריאת שירה : ליצור את המרחב ואת הלך הרוח המתאימים לקריאת שירה – שאינם זהים לקריאת כל טקסט שהוא - ולבנות מעין פרוטוקול של פעילויות הנעשות עם ומול שיר . לקריאת שירה יש איכות ספיראלית – לא חתירה לינארית להבנה , אלא חזרה והעמקה באותן כמה שורות קצרות , כשבכל פעם עשויים להתגלות רבדים חדשים וההבנה מתרחבת . את האיכות הזו מנסה לאפשר המבנה של הפרק : המפגש עם השירים מתחיל בקריאה אישית ומתרחב לעבודה ולשיחה עם עמיתים במסגרת קבוצתית וכיתתית . כך נוצרת חוויה עדינה וקשובה אשר משלבת בין התבוננות והתרשמות אישית לדיאלוג והחלפת רשמים , לחתירה לניסוח דבור וכתוב של הרשמים והתובנות הללו .
|
|