עמוד:188

הכתיב בצורות התפעל ש - פ ' הפועל שלהן צ ' : תלמידים עלולים לכתוב ת ' במקום ט ' . לכן ראוי להתעכב על ניתוח צורות כאלה וכתיבתן , גם לשם טיפוח כתיב נכון . *** ירושלים - בשיר ובסיפור מן התלמוד ( עמ ' 250 בספר לתלמיד ) הפרק עוסק בירושלים באמצעות שני טקסטים מסוגות שונות : שיר ואגדה . השיר הוא הזמנה לטיול בירושלים של ימינו . האגדה מסבירה מדוע חרב בית המקדש השני . החלק הראשון של הפרק , העוסק בשיר , מתאים לעבודה עצמית . מטרות תוכן . 1 טיפוח הזיקה לירושלים . . 2 הבנת הסיבה לחורבן בית שני על פי המדרש . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יבינו את הקשר בין הלשון השירית למשמעות השיר . . 2 התלמידים יזהו תופעה ייחודית של לשון האגדה ( כינויים חבורים ) . . 3 התלמידים יקשרו בין משמעות האגדה לעולמם . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 65 , 57 הישגים נדרשים 7 , 6 הטקסטים בפרק

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר