|
עמוד:123
פעילות 13 ההחלטה שלא לתת לתלמידים את המידע על המשוררות בתחילת העבודה נבעה מהרצון לאפשר להם מפגש בלתי אמצעי עם השירים . לא רצינו להציב את הקריאה בהקשר הביוגרפי כברירת ה מחדל של קריאת שירה . הפעילות הקושרת בין קורות החיים של רחל וחנה סנש לבין שיריהן היא פעילות העשרה המעמיקה עוד קצת לתוך השירים , אולם היא אינה הכרחית . אנו מציעים אותה משום שבמקרה הספציפי של שתי המשוררות האלו , השירים נוכחים בתרבות העברית כשלובים לגמרי בסיפור ח ייהן . כדאי להפנות את תשומת לב התלמידים לכך שרחל כתבה את השירים ( כמו את רוב שיריה ) כשכבר עזבה את אזור הכינרת וחיה הרחק ממנה . באור הזה מוארים השירים אף יותר כשירים של כאב וגעגוע למה שהיה כה יקר לה , אך נלקח ממנה . *** אנשי המערות ( עמ ' 119 בספר לתלמיד ) הפרק עוסק בחקר מערות . התלמידים נחשפים לנושא באמצעות שני ראיונות עם חוקרי מערות : ריאיון עם שני ישראלים שהשתתפו במשלחת בין - לאומית לחקר המערה העמוקה בעולם המתמקד בהיבטים שונים של עבודת המשלחת ; וריאיון עם חוקר מערות ישראלי ה עוסק בשאלות כלליות על חקר מערות . לפרק שני מוקדים : הבנת המידע הנמסר בכל ריאיון ומיזוג המידע משני הראיונות ; הבחנה במאפייני הסוגה , הריאיון , וההבדלים בין ריאיון אחד לאחר . הפעילויות בפרק מתאימות לפעילות עצמית . מטרות תוכן . 1 הכרת תחום חקר המערות . . 2 לימוד הקשיים והסכנות הכרוכות בתחום זה . יעדים בחינו ך לשוני . 1 התלמידים יכירו את מאפייני תת הסוגה ריאיון : כותרת , פתיח , מקומו של המראיין , סוגי שאלות , פסקה מסיימת . . 2 התלמידים יערכו השוואה בין שני ראיונות .
|
|