|
עמוד:88
אפשר לדון במספר האפשרויות השונות בכל סעיף . בסעיף א , למשל , יש בדיוק 3 אפשרויות : בסעיף ב יש 5 אפשרויות : . 104 , 113 , 122 , 131 , 140 בסעיף ג יש 9 אפשרויות : . 140 , 104 , 230 , 203 , 320 , 302 , 410 , 401 , 500 פעילות 10 היא הכנה לפעילות 11 באותו העמוד . בפעילות 10 בודקים מה קורה למספר כאשר מסתירים את כל המשטחים מאותו הסוג ( כל המאות , כל העשרות או כל היחידות ) . בפעילות 11 פותרים תרגילי חיסור מאותו הסוג , כלומר בכל התרגילים אחד החלקים ( המחסר או ההפרש ) הוא אחד משלושת המרכיבים של התרגיל המתאים למבנה העשרוני של : 319 10 , 300 או . 9 כדי לפתור את התרגילים התלמידים יכולים להסתיר עם האצבע את המשטחים המתאימים למחסר ולראות מה נשאר ( כמו שעשו בפעילות . ( 10 יוצא מן הכלל ( עמוד 142 ) ( ראו בסוף המדריך עמודים 132 - 127 ) בפעילות 12 עוסקים בדרכים שונות לשלם 300 שקלים ולומדים שיש דרכים שונות להרכיב מספר . הפעילות מחדדת את ההבנה שמאה אחת שקולה לעשר עשרות ולמאה יחידות . בסוף הפעילות יש הפניה לפעילות במחברת . התנסות בעבודה במחברת באופן כללי חשובה מאוד לפיתוח מיומנויות של ארגון , התאמה לסביבה ועצמאות , וחשוב לשלב פעילויות כאלה במהלך העבודה בספר . הפעילות המוצעת כאן , מציאת דרכים שונות לבניית מספר , טובה לחיזוק התפיסה הכמותית והבנת המבנה העשרוני . אפשר לחזור על הפעילות מפעם לפעם עם סכומים שונים . עמודים -145 143 הפעילויות בעמודים אלה מסכמות את החומר הנלמד ביחידות א ו - ב ומיועדות לבדיקה עצמית .
|
|