עמוד:8

. 2 בניין הפעיל – גזרת השלמים – זמן הווה | מכירים בניין מבינים ומדברים א . קראו את הקטע ושימו לב לפעלים המודגשים . מה עוד תומאס אדיסון סיפר לעיתון ? " אני כבר מתחיל לחשוב על המצאה חדשה . אני מס בּ יר לעובדים שלי במפעל על ההמצאה . אנחנו לא מפסיקים לעבוד על ההמצאה כל היום . בלילה אנחנו מדליקים את האור וממשיכים לעבוד " . ב . הפעלים המודגשים הם בבניין הפעיל . קראו אותם בקול . מה משותף לפעלים האלה ? קוראים ו שׂ מים לב לצורות הפועל קראו בקול את נטיית הפועל מדליק . הגוף אני / אתה / הוא אני / את / היא אנחנו / אתם / הם אנחנו / אתן / הן הפועל מדליק מדליקה מדליקים מדליק וֹ ת התבנית מ … ִ … י … מ … ִ … י ָ … ה מ … ִ … י ִ … ים מ … ִ … י … וֹ ת הפועל בהווה ג . השוו עם חברים לקבוצה : 1 האם ההמצאות דומות ? הסבירו במה ההמצאות דומות ובמה הן שונות . 2 לאיזה תחום שייכות ההמצאות : טכנולוגיה , כלי רכב , בריאות ... ? רשות : דמיינו שיש תחרות ארצית , " המצאות ששינו את העולם " , ועליכם להגיש כּ רזה ( פּוֹ סטר ) . עצבו את הכרזה על בריסטול או במחשב , וכתבו כותרת . הציגו בכיתה את הכרזה שלכם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר