עמוד:116

התצלומים המלווים את הפעילות משמשים גם להדגמה של הניסוי וגם להעשרת הדיון שלאחריו . התצלומים מציגים את שתי התוצאות האפשריות לניסוי : בדוגמה העליונה כלי ב אינו יכול להכיל את כל הגרגירים שמילאו את כלי א , ומקצתם נשפכים החוצה . בדוגמה התחתונה כל הגרגירים שהיו בכלי א נכנסים לכלי ב , ונשאר מקום לגרגירים נוספים . פעילות 5 זהו שלב תיאור התוצאות והסקת המסקנות : אפשר לדון בכיתה בדוגמאות המצולמות ובמסקנות שאפשר להסיק מהן . התלמידים נדרשים לנסח את מסקנותיהם מהניסוי בשני שלבים : א . באופן ישיר : לאיזה כלי אפשר להכניס פחות גרגירים ? ב . על ידי שימוש במושג " קיבול " : לאיזה כלי יש קיבול קטן יותר ? לא כל התלמידים רואים מיד את הקשר בין השאלות . מסקנה א : בדוגמה העליונה חלק מהגרגירים שהיו בכלי א נשפכו החוצה , מכיוון שלא היה להם מקום בכלי ב . לכן לכלי ב אפשר להכניס פחות גרגירים . בדוגמה התחתונה כל הגרגירים שהיו בכלי א נכנסו לכלי ב , ונשאר בו מקום לגרגירים נוספים . לכן לכלי א אפשר להכניס פחות גרגירים . מסקנה ב : הכלי שאליו נכנסים פחות גרגירים הוא הכלי בעל הקיבול הקטן יותר . בדוגמה העליונה זהו כלי ב ובדוגמה התחתונה כלי א .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר