עמוד:61

פעילות 8 ( עמ ' 100 ) חשוב שהתלמידים יבדקו אם מצולע יכול להתארח בבית מסוים לפי התכונה הכתובה על הבית ולא לפי שם המרובע הכתוב על הבית , משום שהם יכולים להתבלבל ולא להבין שמרובע ח , לדוגמה , ( מלבן ) יכול לעבור בשער המקבילית . המרובעים שיכולים לעבור בשער הטרפז : ב , ג , ה . המרובעים שיכולים לעבור בשער המקבילית : ד , ו , ח . מרובע ח , כאמור , הוא גם מקבילית וגם מלבן . אין זה המקום לפתח דיון ולהכליל שכל המלבנים הם מקביליות . התלמידים אינם אמורים לשאול את עצמם אם מלבן הוא מקבילית אלא לבדוק כמה זוגות של צלעות מקבילות יש לו : במרובע הזה כל שתי צלעות נגדיות הן מקבילות זו לזו , ולכן הוא מקבילית . המרובעים א ו - ז אינם יכולים לעבור באחד משני השערים האלה , כי אין להם צלעות מקבילות . חקר צורָה בעמוד 101 מופיעה פעילות של חקר צורה שהיא פעילות ראשונה בסדרה של פעילויות לחקר צורות שיופיעו גם בהמשך הפרק . מטרת פעילויות אלה להרגיל את התלמידים להתבונן לעומק בצורות גאומטריות , לחקור את תכונותיהן על סמך הידע שצברו , לעודד אותם להשתמש בכמה שיותר מושגים גאומטריים שלמדו בעבר ואף לשער השערות ולבדוק אותן במידת האפשר , כל תלמיד לפי רמת החשיבה שלו . פעילות 9 ( עמ ' 102 ) הנה קישור לפעילות אינטראקטיבית המכילה פעילויות כאלה : - http : // mybag . ofek . cet . ac . il / Dashboard / Activity / ShowActivity . aspx ? gItemID = ff 609708 - bfbc - 4353 9 d 1 c - ec 812330 df 26 & lang = 1 # TabIndex = 0 פתרונות לפעילות 9 ( בהקטנה ) : סעיפים א - ב : מקבילית משני משולשים סעיף ג : מקבילית ממלבן ומשני משולשים אפשר כך : או כך :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר