|
עמוד:100
עמודים -167 166 פעילות 2 כוללת סדרת בעיות השוואה ( כפליות וחיבוריות ) בנושא משקלי חיות , כאשר התלמידים נדרשים לעבור בין יחידות המשקל השונות : הק " ג והטונה . הנתונים אינם עוסקים במשקל מדויק של חיה מסוימת אלא במשקל מקורב של פרט טיפוסי מאותו המין . ההתמודדות עם בעיות ההשוואה עלולה ליצור קושי . הדריכו את התלמידים לקרוא בעיון את הנתונים בכל סעיף ולארגן אותם בצורה מסודרת . בכל אחד מהסעיפים דנים למעשה בשתי חיות : החיה שבתצלום , שאת משקלה יש למצוא , והחיה שמשקלה כבר ידוע , המשמשת נתון . המליצו לתלמידים לכתוב ( על דף טיוטה או במחברת ) את שם החיה שמשקלה כבר ידוע ואת משקלה גם בקילוגרמים וגם בטונות , כדי שכל הנתונים יופיעו באופן ברור מול העיניים . לפני החישוב המדויק מומלץ לשאול : איזו חיה שוקלת יותר ? לאחר מכן אפשר לקרוא שוב את השאלה ולחשב במדויק . כל תלמיד יכול לבחור אם לחשב קודם בקילוגרמים או בטונות . דוגמה לפתרון סעיף א : כאן עלינו למצוא את משקל הג ' ירף בעזרת משקל הפיל . נכתוב את הידוע לנו על הפיל : משקלו של פיל הוא 7 טונות שהן 7 , 000 ק " ג . מספרים לנו ש - 7 ג ' ירפים שוקלים כמו פיל אחד . מכאן שהפיל כבד יותר מהג ' ירף . עכשיו נחשב במדויק . יהיו תלמידים שיעדיפו לחשב בטונות , ויהיו תלמידים שיעדיפו לחשב בקילוגרמים . אם 7 ג ' ירפים שוקלים יחד 7 טונות בערך , אז כל ג ' ירף שוקל טונה אחת בערך , כלומר , 1 , 000 ק " ג . ( התרגיל המתאים לשאלה : 7 : 7 = 1 או . 1 × 7 = 7 ואולם אין לדרוש מהתלמידים לכתוב את התרגיל . במקרה זה קל יותר לפתור בעזרת אינטואיציה . )
|
|