עמוד:12

בפעילות 5 ( עמ ' 16 ) לומדים שמות של סוגים שונים של זוויות נוסף על הזווית הישרה . רצוי לעשות את הפעילות המתוארת כאן כפעילות כיתתית או קבוצתית : בכל שלב יתבוננו כל תלמידי הכיתה או הקבוצה בזוויות שמראים חבריהם וישימו לב אם הזוויות של כולם שוות או לא שוות , במה הן דומות וכדומה . בתחילה בונים זווית ישרה – כולם בונים את אותו הדבר בדיוק , והמ ִ פתח של כל הזוויות שווה . אחר כך כולם מקטינים את המ ִ פתח שבין הקרניים ומתקבלת זווית חדה . אם מתבוננים בזוויות שבנו התלמידים , רואים שהן שונות זו מזו . כולן קטנות מזווית ישרה , אך הן לא שוות ביניהן . לאחר מכן כולם בונים זווית שטוחה . שוב הזוויות של כולם שוות בדיוק . האם ברור לכולם שזו זווית ? צריך לחזור להגדרה של זווית - שתי קרניים היוצאות מנקודה אחת - ולהסביר שאכן זו זווית . לבסוף בונים זווית קהה ושוב משווים בין הזוויות שבנו התלמידים . פעילות 6 ( עמ ' 17 ) עוסקת במיון זוויות . סביר שהתלמידים עדיין אינם שולטים בשמות הזוויות וכדאי להנחות אותם לעבודה שיטתית : תחילה להשוות את הזווית הנתונה לזווית ישרה , כלומר לבדוק אם היא קטנה מזווית ישרה , גדולה ממנה או שווה לה . אחר כך יש לבחור את השם המתאים לזווית – חדה , קהה , ישרה או שטוחה - לפי ההגדרות שבעמוד הקודם . הצעה להפעלת התלמידים : התלמידים יציגו בגופם זוויות שונות . לדוגמה , אומרים לתלמידים : " הראו בגופכם זווית ישרה " , והתלמידים מציגים זאת בדרכים שונות , למשל כך : באופן דומה אומרים לתלמידים : " הראו בגופכם זווית שטוחה / זווית קהה / זווית חדה " , והתלמידים מציגים בגופם זוויות אלה כיד הדמיון שלהם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר