עמוד:55

בין הדגל האדום לבין דגל ג לא קיים קשר של הזזה . אמנם הדגלים חופפים , אך אין להם אותו כיוון . אי –אפשר להסיע את אחד הדגלים על קו ישר כדי שיכסה את הדגל האחר ( למעשה יש צורך לסובב את אחד הדגלים כדי שיכסה את הדגל האחר ) . כיצד אנחנו מלמדים הזזה ? טרנספורמציית ההזזה “ מסיעה “ את כל נקודות המישור בכיוון מסוים ובמרחק מסוים . בפרק זה לא נשתמש בהגדרה פורמלית של הזזה . מטרתנו לפתח אצל התלמידים אינטואיציה לגבי הזזה , כך שכאשר הם יראו שתי צורות במישור , תהיה להם הערכה אם יש ביניהן קשר של הזזה . מכיוון שהתלמידים כבר למדו בכיתה א ' מהו שיקוף , נרצה שהם גם יבחינו בין שיקוף להזזה . ( בהגדרת הסיבוב יעסקו התלמידים בכיתה ג ' . ) לפרק מצורפים שני סרגלי צורות . בסרגלים יש שבלונות של צורות : על העמודים המתאימים בספר יש רשת המתאימה לצלעות השבלונה , והתלמידים יכולים ‘ להסיע ‘ את השבלונה לאורך אחת הצלעות וכך לא לשנות את כיוונה . בניסוי ראינו שיש תלמידים שקל להם להזיז את השבלונה בלי לשנות את כיוונה , גם כאשר הם אינם נעזרים ברשת . בעמוד הבא מובאות דוגמאות של הזזת השבלונות על הרשת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר