עמוד:49

עמודים -60 59 מטרת הפעילות בעמודים אלה היא לעסוק בקשר שבין שתי יחידות השטח שהכירו התלמידים : המשולש הירוק והמלבן הירוק . בכל סעיף נתון מצולע , והתלמידים מודדים את השטח שלו פעמיים : פעם אחת על ידי ריצופו במשולשים ירוקים ופעם שנייה על ידי ריצופו במלבנים ירוקים . דיון מסכם : בסוף הפעילות מומלץ לדון על הקשר בין שטח מצולע שנמדד במשולשים הירוקים לבין השטח של אותו מצולע שנמדד במלבנים הירוקים . מומלץ ללוות את הדיון במשימות , כפי שמפורט בחוברת לתלמיד בעמוד 60 למטה : השלימו : אם שטח מצולע הוא 10 מלבנים ירוקים , אז שטחו הוא משולשים ירוקים . אם שטח מצולע הוא 10 משולשים ירוקים , אז שטחו הוא מלבנים ירוקים . סביר שיהיו בכיתה תלמידים שכבר בתוך כדי ביצוע הפעילות ימצאו את הקשר בין השטח במשולשים ירוקים לבין השטח במלבנים ירוקים , ואילו תלמידים אחרים יזדקקו למדידות נוספות כדי להשתכנע למצוא את הקשר ולהגיע להכללה הזאת : אם שטח מצולע הוא a מלבנים ירוקים , אז שטחו במשולשים ירוקים הוא גדול פי שניים - . 2 a עמוד 61 בּ דקו את עצמכם מומלץ לבדוק איך פתרו התלמידים את הדף הזה : בעיקר חשוב לראות שהם לא מתבלבלים בין היקף לשטח .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר