עמוד:169

6 דיון האם צורות חופפות הן בהכרח שוות בשטחן ? האם צורות חופפות הן בהכרח שוות בהיקפן ? האם צורות השוות בשטחן הן בהכרח חופפות ? האם צורות השוות בהיקפן הן בהכרח חופפות ? האם צורות השוות בשטחן ושוות בהיקפן הן בהכרח חופפות ? 7 שאלת חקירה : מה קורה כשמשנים מלבן נתון למלבן חדש ? ( עבדו במחברת . ) | a מה קורה להיקף של מלבן , כשמשנים את אורכי הצלעות ? חקרו oe באופן שיטתי : מה יקרה להיקף של מלבן , כשנגדיל את אחת הצלעות ב - 2 ס " מ ? ב - 3 ס " מ ? a דקו oe מקרים שונים ונסו להכליל . שימו לב : כשמגדילים צלע אחת , יש להגדיל גם את הצלע הנגדית לה , כך שיתקבל שוב מלבן . מה יקרה להיקף של מלבן , כשנגדיל כל אחת משתי הצלעות השונות ב - 2 ס " מ ? ב - 3 ס " מ ? oe a דקו מקרים שונים ונסו להכליל . מה יקרה להיקף של מלבן , כשנגדיל את אחת הצלעות ב – 2 ס " מ , ואת הצלע האחרת ב – 3 ס " מ ? oe a דקו מקרים שונים ונסו להכליל . הגדילו oe צלעות של מלבן , כך שהיקפו גדל ב – 10 ס " מ . בכמה הגדילו oe כל אחת מהצלעות ? רשמו אפשרויות שונות . | b מה קורה לשטח של מלבן , כשמשנים את אורכי הצלעות ? מה יקרה לשטח של מלבן , כשנגדיל את אחת הצלעות פי ? 2 פי ? 3 מה יקרה לשטח של מלבן , כשנגדיל כל אחת משתי הצלעות השונות פי ? 2 פי ? 3 מה יקרה לשטח של מלבן , כשנגדיל את אחת הצלעות פי , 2 ואת הצלע האחרת פי ? 3 הגדילו oe צלעות של מלבן , כך ששטחו b בל › פי . 36 פי כמה הגדילו כל אחת מהצלעות ? רשמו אפשרויות שונות . למורה : בדיון שבסעיף 6 אפשר להפנות לצורות המופיעות בסעיף 5 שבעמוד הקודם . לדוגמה : כדי לענות על שאלת האתגר כדאי להפנות לצורה ד בסעיף . 5

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר