עמוד:46

3 בדקו כל אחד מן המרובעים שלפניכם : א . אם יש למרובע שני זוגות של צלעות שוות - צבעו כל זוג בצבע שונה . אם כל הצלעות שוות זו לזו - צבעו את כולן באותו הצבע . אם אין צלעות שוות - אל תצבעו . ב . אם יש למרובע שני זוגות של זוויות שוות - צבעו כל זוג בצבע שונה . אם כל הזוויות שוות זו לזו - צבעו את כולן באותו הצבע . אם אין זוויות שוות - אל תצבעו . דיון ככל שיורדים בתרשים לכיוון הריבוע , כך יש למרובע " יותר תכונות " . כל חץ מראה על תוספת של תכונות . נסו לראות אילו תכונות נוספות יש לכל מרובע . למורה : בסעיף 3 רצוי להשתמש בצבעים שונים לסעיף א ולסעיף ב כדי להבחין בין סימון הצלעות ובין סימון הזוויות . מומלץ למקד את הדיון בעזרת שאלות כגון : איזו תכונה יש לריבוע שאין לכל מעוין ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר