עמוד:86

הערות והצעות להוראת הפרק המידע בפרק המודפס ובאתר האינטרנט מוצג באמצעים מגוונים : קטעי מידע קצרים , סרטון , תמונות , קבצי קול וסרטונים . פעילות 2 בפעילות זו התלמידים יתוודעו לזיקה הרבה הקיימת בין הקהילה למסורות ולמנהגים שהיו קיימים בתקופת הנדודים של בני ישראל במדבר , ולימים שבהם בית המקדש היה קיים . יש הסבורים שיהודי אתיופיה הם צאצאי שבט דן . היהודים הגיעו לאתיופיה ובמשך אלפיים שנות גלות שמרו על התורה ועל המנהגים שהיו קיימים בארץ ישראל . תפקיד הקייסים מקביל לתפקידם של הכוהנים ושל הלוויים . פעילות 3 כשם שאומרים בכל שנה סיום קריאת ההגדה "בשנה הבאה בירושלים הבנויה , " כך ממשיכים לחגוג את חג הסיגד המציין את הגעגועים לירושלים . הטעם האחד הוא שעדיין לא שבו כל היהודים לארצם , והטעם השני הוא שימור המסורת ואזכור הזיקה לציון בפני הדור הצעיר . *** הפעילות הדיגיטלית בפעילות זו התלמידים לומדים כיצד לאתר מידע באמצעות האינטרנט , בהקשר אותנטי המתחבר גם לחלק הכתוב של הפרק-המוזיקה של יהודי אתיופיה . מה כותבים בשדה החיפוש ? מומלץ לדון עם התלמידים על כך שישנן דרכים שונות לכתיבה בשדה החיפוש : אפשר לכתוב מילים בודדות , צירופי מילים , משפט או שאלה ובלבד שמילות החיפוש הנכתבות ישקפו את מטרת החיפוש . חשוב לבקש מהתלמידים להסביר למה בחרו מילה או מילים מסוימות לצורך החיפוש ולהמליל את התובנות וההכללות . בוחרים מתוך תוצאות החיפוש יש להפנות את תשומת הלב של התלמידים לכך שלכל קישור יש שם , שעשוי לרמוז על פי תוכנו אם הוא מתאים , כתובת ( בצבע ירוק ) וקטע מתוך האתר ( בצבע שחור ) שבו מופיעות מילות החיפוש . חשוב מאוד להפנות את תשומת לב התלמידים לכך שגם המילים שאינן מודגשות עשויות לתת רמזים לגבי התאמת הקישור למטרת החיפוש . מומלץ לעיין במדריך למורה ביחידת הלימוד המתוקשבת : " איך הסלמנדרה הכתומה מתגוננת מפני אויביםו" / http : // mybag . ebag . cet . ac . il

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר