עמוד:21

בשלב השני הגאוגרף מנסה להסביר את המידע שנאסף . הוא ינסה לענות תשובות לשאלות כמו : למה הבתים מסודרים דווקא כך ו מה אפשר להסיק מכך ? למה העצים צומחים דווקא באזור אחד ולא באחר ו מה אפשר להסיק מכך ? במהלך איסוף המידע אפשר להשוות בין כמה תצלומים של אותו מקום שצולמו בזמנים שונים ולבדוק אם התחוללו שינויים , ואם כן , אילו שינויים . התשובות לכל השאלות האלה מסייעות לגאוגרף לחקור את הסביבה ואת יחסי האדם והסביבה . צולם בקריית שמונה בשנת 2011 מבני מגורים / שכונת מגורים . בנייני ם רבי- קומות מבנה ציבור . למה משמש ? מדוע דווקא כאן ? הרים גבוהים . אילו הרים אלו ? מבנים עם גג שטוח מסודרים ב צורת האות ח . ' האם אזור תעשייה ? מפעל ? אזור של צמחייה צפופה . האם זו שמורת טבע ? גינה ציבורית ? אזור של צמחיי ה יבשה האם צולם בקיץ ? מהו מבנה הבזלת הזה ? משימה מחוץ לכית ה באמצעות צילום הכיתה תתעד מרחב ביישוב או באזור . יש לבחור אזור ולקבו ע את גבולות יו . חלקו את המרחב לנקודות ציון לפי מספר התלמידים ב כיתה או ל פי מספר הקבוצות . כל תלמיד או קבוצה אחראי ם לתעד נקודת ציון אחת לאורך תקופה מסוימת . מומלץ לקבוע את מועדי הצילומים מראש . אפשר להוציא מגוגל מפות תצלום של אותו מקום ולהשוות אותו לתצלום שצילם התלמיד . כל תלמיד יציג את התצלומים שצילם וינתח את השינויים שהתחוללו במקום . אפשר להציג שינויים לפי מגוון תבחינים : לפי העונ ה , לפי שינויים בבנייה או לפי שינויים אחרים כגון שלט " למכירה " על החלון , וכדומה . חשוב לשאול מה אפשר ללמוד מהשינויים הללו . על הכיתה להציג את השינוי שחל במרחב במשך זמן ולהצביע על מחולל השינוי העיקרי . האם זהו האדם או הטבע ? אפשר להעלות את התצלומים לרשת באתר משותף ולעקוב אחרי השינויים . באתר קהילות מורים תוכלו למצוא סרטון הדרכה ובו טיפים להוראה באמצעות תצלומים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר