|
עמוד:7
ג . בתחום ההוראה . 1 רלוונטיות והתחשבות בגיל הלומדים : חומרי הלימוד עוסקים בנושאים אקטואליים ועדכניים המותאמים לגיל הלומדים ולחיי היום -יום שלהם באמצעות דוגמאות , חקרי אירועים , איורים , צילומים ופעילויות . הלומדים מתלבטים בבעיות אקטואליות ומביעים את דעתם המנומקת ואת טעמם . ה"אני מאמין" ש בבסיס חומרי הלימוד גורס שאם תהליך הלמידה ונושאי הלימוד רלוונטיים ללומדים , יש סיכוי גדול ליצור למידה משמעותית ; . 2 חומרי הלימוד מתחשבים בשונות בין התלמידים : התכנית מכירה בקיומה של שונות בין לומדים , ומבקשת לקדם למידה משמעותית והישגים לימודיים של כל תלמיד בהתאם לסגנון הלמידה שלו , ליכולותיו , לנטיותיו ולצרכיו ; וכן לטפח את האוטונומיה של היחיד כלומד ולפתח את יכולתו לעבוד בצוות . הכרה זו מתבטאת בספר בכמה היבטים : . 2 . 1 גישה פתוחה וגמישה בתכנון הלימודים . ספר הלימוד מאפשר גמישות בבחירה של סדר הלימוד של הנושאים , של המקום שבו תתקיים הלמידה ועוד . כיתה מאזור הנגב יכולה ללמוד קודם על האזור " שלה , " ואינה חייבת להתחיל ב אזור מישור החוף , כסדר הפרקים בספר . אף על פי כן , סדר הפרקים אינו אקראי ו לכן אנו ממליצים להתחיל ב שתי היחידו ת הראשונות , ורק אחר כך לעבור ליחידה האזורית שתבחרו . חלוקת השעות המומלצת במדריך תואמת את הנחיות תכנית הלימודים ; . 2 . 2 ה עושר במקורות המידע מציע מגוון דרכי לימוד : למידה דדוקטיבית ולמידה אינדוקטיבית , למידה אנליטית ולמידה חווייתית , תהליכי חקר ופתרון בעיות . השימוש באמצעים חזותיים לצד המידע הטקסטואלי מאפשר גם הוא היענות לסגנונות למידה שונים ; . 2 . 3 סביבה גמישה זו מטפח ת ב לומד מכוונות עצמית . התלמיד עשוי למצוא בספר נושאים רלוונטיים לעולמו ו לפתח אותם , וכך לפעול מתוך הנעה פנימית ומתוך תחושת אחריות ללמידתו ; . 2 . 4 מ גוון הפעילויות וכמות הפעילויות אפשרמ ים למורה לבחור אם להתמקד במשימות בסיס החשובות להפנמת החומר או דווקא ב פעילויות הרחבה והעמקה . . 3 כותר ספ רי לימוד – הגרסה הדיגיטלית ספר הלימוד נמצא בגרסה דיגיטלית באתר " כותר ספרי לימוד " באינטרנט , והוא מקשר בין הוראה מסורתית ל הוראה המשלבת טכנולוגיה . תוכלו למצוא בו הרחבות בנושא הנלמד ( תמונות , כתבות , מפות , סרטונים (; מצגות אינטראקטיביות התומכות בחומרי הלימוד ; פעילויות הרחבה בנושא הנלמד והנחיות לעבודת החקר .
|
|