עמוד:78

אני אכין מפה של האתרים , וכך אוכל להשוות ביניהם . אני רוצה גם לראיין את אחד האחראים לאתרים האלה . אני מקווה שאצליח . אני גר באלון שבות . האזור שלי הוא המועצה האזורית גוש עציון והעיר המרכזית היא ירושלים . אני עוד לא יודע מה אחקור , יש לי שני רעיונות – אחד קשור לכביש המנהרות ( כביש , ( 60 שבאמצעותו נוח להגיע לירושלים , והנושא השני קשור לגידול הגפנים וליקבים באזור . אני גרה בבאר שבע , האזור שלי הוא מטרופולין באר שבע ( ראו מפה עמוד . ( 00 בשנה שעברה הוקם כאן קניון מאוד גדול ומגיעים אליו אנשים מכל האזור . מעניין אותי לבדוק מאיזה יישובים ומאיזה שכונות בבאר שבע מגיעים לקניון . אני מתכוונת לעמוד בפתח הקניון , לפנות בנימוס לאנשים שמגיעים ולבקש מהם לענות על שאלון קצר שהכנתי . אעשה זאת כמה פעמים . אחר כך אחשוב איך להציג את הנתונים . בטוח שתהיה מפה עם המקומות שאנשים מגיעים מהם וגם דיאגרמה . אפשר להעלות כמה שאלות חקר שניסחו התלמידים בעבודות שלהם , ולחשוב יחד אי תם באילו מקורות מידע וכלי חקר כדאי להשתמש כדי לענות על שאלות אלו . בסוף המפגש חשוב להפנות את תשומת לב התלמידים לנושא הערכת המידע . עולמנו מוצף כיום במידע רב - חלקו אמין ומדויק , וחלקו חובבני ו לא מדויק או אפילו מטעה ושקרי . ) ראו נספח 'מס - 6 הערכת המידע ) בין מפגש מס' 2 למפגש מס ' 3 . א מומלץ שעד המפגש החמישי כל קבוצה תחליט על שימוש בכלי החקר , תקבל אישור מהמורה ותבצע אותו בשטח . כדאי שהשאלות לריאיון או לסקר ייבדקו לפני ביצוע הריאיון או הסקר . מפאת העומס המוטל על המורה , אפשר לפעול בדרך של " הערכת "עמיתים – כל קבוצה בודקת לקבוצה אחרת את השאלות שיופיעו בשאלון / בסקר / בריאיון , וצריכה גיבלה , עירלה ו ציעלה הצעות נוספות . כמו כן כדאי להמליץ שאחד מהורי התלמידים בקבוצה יצטרף יליצ אה לשטח לצורך איוןיהר \ שאלון \ סקר \ סיור \ תצפית . ב . המורה מנהל מעקב אחר התקדמות התלמידים - רצוי ליצור מנגנון דיווחים כך שהתלמידים מעדכנים את המורה בהתקדמות בלי שיהיה צורך לרדוף אחריהם כדי להתעדכן . ניתן להשתמש בכלי האינטרנטי , Google Forms שבו התלמיד ממלא לבד טופס והתוצאות מצטברות ב מרוכז אצל המורה . מפגש מס' - 3 ארגון המידע והצגת המידע פתיחה : ראשית כדאי לשמוע מהתלמידים את חוויותיהם מהסיור / מהריאיון / מהתצפית / מהשאלון שהעבירו . ניתוח החוויות יאפשר למידה מהתהליך עד כה . החלק המרכזי במפגש : ארגון המידע - איך מארגנים את המידע שנאסף ? בטקסט מידעי וגם בעזרת טבלאות , גרפים , מפות , תמונות וסרטונים . בשלב זה כדאי להזכיר או ללמד מיומנויות בסיסיות כ גון איך ניתן לארגן ולהציג מידע שאספו על גבי מפת גוגל , להראות כיצד יוצרים טבלה משותפת בגוגל דוקס , להראות איך הופכים נתוני טבלה לתרשים גרפי באקסל וכדומה . ( ראו נספח מס ' - 8 הצגת המידע בטבלאות , בגרפים , במפות , בתמונות ובסרטונים . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר