|
עמוד:2
פתח דבר ללימודי הגאוגרפיה בבית הספר יש חשיבות רבה . בגאוגרפיה לומדים ו חוקרים תופעות ותהליכים שמתקיימים במרחב – בסביבה הטבעית ובסביבה האנושית . הגאוגרפיה היא מקצוע רב-תחומי , המשלב ידע מתחום מדעי הטבע ( פיזיקה , כימיה , ביולוגיה ) ומתחום מדעי החברה ( סוציולוגיה , כלכלה , דמוגרפיה , ( והיא תורמת לראיי ה רב- תחומית וממזגת ידע . בנוסף , ל מיומנויות הנלמדות בשיעורי הגאוגרפיה , ובהן קריאת מפה , קריאת דיאגרמות וקריאת טקסטים אקטואליים , יש ערך רב לתפקוד יעיל בעולם . וכמובן – למקצוע הגאוגרפיה יש חשיבות רבה גם משום שהוא מאפשר להקנות ל תלמידים נושאים ערכיים- חברתיים כמו אהבת הארץ , חיזוק הזיקה למדינתם , אח ריות ומעורבות בשמירה על הסביבה . בספר הלימוד שלפניכם נעשה מאמץ לתת ביטוי לחשיבות המקצוע ולמורכבות ו באמצעות התכנים , הגישה הפדגוגית ושילוב של טכנולוגיה דיגיטלית . הספר מספק סביבת למידה עשירה ואפשר ללמוד ממנו במגוון צורות . על כמה מהן נעמוד במדריך זה . מה הופך את ה ספר חוקרים ארץ , ספר גאוגרפיה לכיתה ו' ישראל לאזוריה ; ירושלים בירת ישראל לסביבת למידה ? בספר נכללים ה תכנים הנדרשים ללימוד הנושא על פי תכנית הלימודים החדשה בגאוגרפיה לכיתה ו . ' תכנים אל ו קשורים למקומות שהתלמיד הישראלי חי ו מבקר בהם . הם אקטואליים ומעוררי עניין וסקרנות בתלמיד ; התכנים מוצגים באמצעות מגוון מקורות מידע – טקסטים , מפות , תמונות , איורים , דיאגרמות , טבלאות וגרפים ; התכנים מעלים סוגיות ה קשורות בנושאים שנויים במחלוקת ו מעודדות חשיבה והמשך חקירה ; בספר יש מבחר פעילויות ממגוון סוגים ובמגוון דרגות קושי ; בספר יש הפניות ל גרסה הדיגיטלית של הספר המודפס . ב גרסה הדיגיטלית נוספו הפניות לעשרות פריטי העשרה בנושאי הלמידה : סרטונים , תמונות , מפות , קישורים לאתרי אינטרנט , מצגות אינטראקטיביות , קטעי עיתונות ועוד . במשך הזמן תועשר גרסה זו עוד יותר , וכך היא ת אפשר למידה מעודכנת ומתחדשת ; בספר יש הפניות ל אתר " אופק " של מטח , ש רוכזו בו עוד פריטי מידע : יחידת הנחיה לעבודת חקר ; יחידה המרכזת אתרים שכדאי להכיר בלימוד ובחקר , יחידות מידע על אזורים אחרים בארץ ; אתר קהילות מורים בגאוגרפיה מ וצע למורים כזירה ל שיח ולשיתוף .
|
|