עמוד:25

א . במה שונה האקלים המדברי ( צחיח ) מהאקלים הערבתי ( צחיח למחצה (? סעיף זה של השאלה הוא בדרגת ה חשיבה הבסיסית של חילוץ מידע מתוך הטקסט . ב . כיצד ההבדל בין שני סוגי האקלים משפיע על האפשרות לגדל גידולים חקלאיים ? סעיף זה מצריך חילוץ מידע ויישום . . ג בחורף של שנת 2009 פורסמה בעיתונות הידיעה הזאת : מה קרה , לדעתכם , בחורף ? 2009 מדוע לדעתכם המדינה נותנת פיצויים לחקלאיים ? האם זה חשוב ? הסבירו . סעיף זה של השאלה הוא ברמת חשיבה גבוהה , והוא מצריך הערכה וביקורת . מבנה השאלה מדגים כיצד להוביל את התלמידים מדרגת חשיבה נמוכה לגבוהה . זוהי גם הדרך הנכונה לבסס עמדה כלפי מצבים או ערכים . תחילה לאסוף את המידע , אחר כך ליישם אותו ורק בסוף לגבש דעה . דוגמה נוספת מתוך הספר הן שאלות מעמוד : 61 . 14 היכנסו לאתר חברת " קורותמ " ברשת ה אינטרנט וק ראו על " ה מוביל הארצי " . כתבו 2-3 עובדות חדשות שלמדתם מהקריאה באתר ונראות לכם מעניינות במיוחד . . 15 חיבור המתקנים למפעלים להתפלת מי ים הוא מבצע אדיר המשפיע רבות על מערכת אספקת המים בישראל . הסבירו מדוע . . 16 הסבירו מדוע חשוב שכל מפעלי המים יהיו מחוברים ביניהם . שאלות אלה משלבות שתי רמות חשיבה , האחת היא חילוץ מידע מתוך הטקסט , והשנייה היא יישום . לפניכם טבלה , ובה פירוט של אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה . תוכלו להשתמש ברעיונות שהיא מציגה בפעילויות בכיתה : 1 הטבלה היא מתוך הפרסום : צופיה יועד , נעה אבולעפיה ואחרים , אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה . מסמך מנחה למתכנני תכניות לימודים ארציות ומקומיות ולמפתחי חומרי למידה . משרד החינוך , המזכירות הפדגוגית , האגף ולפיתוח תכניות לימודים , ירושלים , 2009 עמ' . 11

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר