|
עמוד:24
ו . עבודה בקבוצות במשימות הסיכום שבפרקי הספר יש הפניות ללמידה בקבוצות . הלמידה בקבוצה מאפשרת חלוק ה של ה עבודה ושיתוף פעולה , החלפת דעות , משוב עמיתים ועוד . למידה בקבוצה חשובה במיוחד כאשר התלמידים נדרשים להביע עמדות בסוגיות שנויות במחלוקת . לפניכם דוגמאות למשימה בקבוצה : - עמוד : 53 שלב א : ח קרו את הנחל הקרוב ליישוב שאתם גרים בו , וכ תבו עליו דוח קצר . ב ד קו תחילה האם הוא נחל אכזב או אית ן , וב ררו את מצבו : האם הנחל מזוהם ? ואם כן , מ הם מקורות הזיהום ? האם נעשים מאמצים לשקם אותו ? אילו פעולות ננקטות במטרה לשקמו ? לצורך הבירור אתם יכולים לפנות לרשות המקומית , לחפש מידע ברשת האינטרנט , לראיין אנשים ביישובי הסביבה וכדומה . שלב ב : שוחחו במליאת הכיתה על הממצאים שהעליתם , והחליטו במה אתם יכולים לתרום לשיפור מצבו של הנחל . - עמוד : 119 תל-אביב- יפו היא עיר מרכזית בתחומי הכלכלה והתרבות . בחרו תחום אחד וחפשו עליו נתונים היכולים להוכיח זאת . היעזרו באתר הלמ " ס - הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה . הקניית אסטרטגיות חשיבה מסדר ים שונים אסטרטגיות חשיבה הן פעולות קוגניטיביות , כגון חילוץ מידע , שאילת שאלות , השערה , השוואה ו הסקת מסקנות . בספר זה יש מגוון פעילויות המצריכות רמות שונות של חשיבה , החל מחילוץ מידע מטקסט ועד משימות הדורשות אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה . תוכלו למצוא בספר פעילויות שלשם ביצוען יש לפעול על פי אסטרטגיות אלו . לפניכ ם כמה דוגמאות לשאלות מדרגות חשיבה שונות : עמ' , 37 שאלה : 6 ג . התלמידים חוזרים ל מליאת הכיתה ויושבים בשלושה גושים , בהתאם לשלוש הקבוצות , ו דנים בדילמה . חשוב מאוד לשלב בדיון זה משחקי תפקידים וחילוקי דעות בין כמה משתתפים . שאר התלמידים צופים ; . ד מאפשרים לתלמידים לשנות את דעתם במהלך הדיון , שינוי הגורר שינוי במקום הישיבה , עליהםו להסביר מדוע שינו את דעתם ; . ה התלמידים מסכמים בכתב את הדעות ומנמקים את דעתם האישית .
|
|