עמוד:15

ז . משוב לאחר החזרה מהטיול מתבקשים התלמידים לעיין בדפי המידע שלהם ושל עמיתיהם ולהגיד : האם יש לשנות משהו ? האם במהלך הטיול צולמו תמונות שכדאי להוסיף לדף ? האם כדאי כעת להוסיף חוות דעת אישית על הקטע במסלול ( לאור ההתנסות האישית , ( ואם כן - מה ייכתב בה ? ו . שיתוף והערכה בתוצרים מבקשים מהתלמידים להכניס את הטקסטים שכתבו לתוך התכנון שלהם , וכך ליצור את דף המידע שלהם . משתפים , משווים , דנים ומעריכים את דפי המידע . מחליפים את הדפים בין הקבוצות ( כל קבוצה עסקה בקטע שונה של המסלול , ולכן תקבל לקרוא על קטע מסלול שלא עסקה בו . ( מבקשים מהקבוצות לכתוב משוב על דף המידע שלפניהם ( השימוש באתרים שיתופיים , כפי שהומלץ בפתח היחידה , מאפשר את המהלך באופן מיטבי ) ולהגיב על הרכיבים האלה : - עיצוב : האם העיצוב מקל על הקריאה וההבנה ? האם נבחרו רכיבים מתאימים ( תמונה , מפה ?( - המידע : האם כל המידע הנדרש כתוב בחלק הזה ? האם הטקסט ברור ומובן לקורא ? - ההנחיות וההוראות : האם נכתבו כל ההנחיות וההוראות ? האם ההנחיות כתובות בלשון תקינה ? האם ברור מהו הציוד הנדרש ? האם ברור מה הם כללי ההתנהגות בטיול ? במליאה הקבוצות מציגות את התכנון שלהן ומסבירות מדוע בחרו למקם את הרכיבים השונים באופן הזה . לדוגמה : ההנחיות למטייל במרכז כי זה המידע הכי חשוב ומרכזי למי שעומד ללכת במסלול .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר