|
עמוד:3
מ בוא " הטיול השנתי הוא אירוע חינוכי המתקיים מחוץ לכותלי בית הספר . הטיול הוא חלק מהמערך הלימודי-החינוכי של בית הספר ונגזר ממנו , ויש לו זיקה ישירה להוויה החינוכית , לאקלים ולתרבות של בית הספר . מורי בית הספר יהיו שותפים לכל שלבי הביצוע של הטיול משום היותו אירוע חינוכי ולימודי רב חשיבות . הפעילויות החינוכיות בטיול כוללות היבטים ערכיים , חברתיים ותוכניים . פעילויות אלה תתבצענה ברצף המתחיל בבית הספר , מגיע לשיא בטיול ונמשך בבית הספר , לאחר החזרה מהטיול " . ( מתוך חוזר מנכ"ל תשס"ה / 9 ( ג (( שביל ישראל הוא היום תופעה חברתית מעניינת . אלפי צעירים ומבוגרים הולכים בשביל לאורכו , פוגשים נופים ואנשים ומתנסים בחוויה חד- פעמית וייחודית . בקיץ 2012 פורסם בעיתונות היומית כי מגזין " נשיונל ג'אוגרפיק" בחר בשביל ישראל כאחד ממסלולי הטיול הטובים בעולם שמאחוריהם מסתתרות תרבות והיסטוריה . מנימוקי הכותבים : " שביל ישראל מתעמק בנופים מקראיים כמו גם בנופי היומיום של החיים הישראליים המודרניים ") " . שביל ישראל - מהמסלולים הטובים בעולם" עדי חשמונאי , מעריב , ( . 12 . 8 . 12 בתי ספר בארץ החלו לשלב הליכה בשביל ישראל כחלק מן הטיול השנתי שלהם , וזו הזדמנות להתוודע לשביל ישראל . ביחידה זו התלמידים יכינו דף מידע למטייל על קטע שיטיילו בו בטיול השנתי . ההדגמה של תהליך הכתיבה תתבצע על קטע מסוים משביל ישראל , וכל מורה יבחר לכיתתו את קטעי הטיול המתאימים . כדי להכין דף מידע יתנסו התלמידים בקריאה של טקסטים מקוונים ולא מקוונים , ברשת האינטרנט ויאתרו מידע . אחר כך יכתבו טקסט שימושי לא רציף ( מרובה היצגים – גם מילולי וגם חזותי-גרפי ) המיועד למטרה קונקרטית – הדרכת המטיילים , עמיתיהם לכיתה , לפני כניסתם לקטע השביל שיטיילו בו . בתהליך הכתיבה של דף המידע יתנסו התלמידים בבחירת המידע המתאים וצמצומו , בבחירת ההנחיות ואופן כתיבתן ובהוספת ייצוג חזותי , כמו מפה ותמונה .
|
|