עמוד:21

תקופה רביעית : התנגשות לאומית גלובלית והכרה בין- לאומית בלגיטימיות של הלאומיות מלחמת העולם הראשונה והסכמי השלום , . 1919 - 1914 מהמהפכה הצרפתית עד אמצע המאה : 19-ה מאבק ברוח הליברליזם השוואת מפות : אירופה בימי נפוליאון ( מפה 1 בעמ ' ( 13 ואירופה אחרי קונגרס וינה ( מפה 2 בעמ ' . ( 26 התלמידים יעבדו בזוגות או בקבוצות וידונו בשאלות האלה : א . מה עשויות להיות ההשפעות של כיבושי נפוליאון על עמי אירופה ? האם כיבושים יכולים לעורר תודעה לאומית ? כיצד ? ב . אילו עמים יהיו מרוצים מהחלטות קונגרס וינה ואילו לא יהיו מרוצים מההחלטות ? ג . לאילו עמים יש סיכוי גדול יותר לדעתכם לממש את שאיפותיהם הלאומיות ומדוע ? לאימות השערותיהם יקראו התלמידים על ההתעוררות הלאומית בימי נפוליאון ובעקבות קונגרס וינה . דיון לאילו חוגים חברתיים יש סיכוי להוביל תנועה לאומית להצלחה ? עניין זה אפשר לברר באמצעות עבודה בקבוצות . קבוצה אחת תבדוק מהם היתרונות שיכולים השליטים המלכים להפיק מעידוד הלאומיות ומהו הסיכון ברעיון זה מבחינתם . קבוצה אחרת תבדוק מהו הקשר בין התפיסות הליברליות לבין הלאומיות , ומהי הסיבה שחוגים אלו תמכו בלאומיות . כסיכום לעבודה זו ישוו התלמידים בין הצהרת זכויות האדם והאזרח לבין התקנות לדיכוי התסיסה באוניברסיטאות בגרמניה . מגמת השמרנות המוצאת את ביטויה בהגבלות על האוניברסיטאות : - פיקוח ממשלתי על המחקר . - כפיפות פרופסורים ומורים לאינטרסים של השלטון . - הקביעה כי יש " תורות נפסדות " על פי קריטריון של סדרי המדינה והסדר הציבורי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר