עמוד:17

פרק ז : איטליה - מדמוקרטיה לפשיזם פעילות מקדימה א . ליקוט מידע : בעזרת פרקים ג , ד בספר ובעזרת מקורות מידע התייחסו לנושא : איטליה במלחמת העולם הראשונה ובוועידת השלום ( מתי הצטרפה למלחמה ? לאיזה גוש ? מה היו דרישותיה ? מה הייתה עמדתה בוועידת השלום ? ב . קריאת תמונות : בחירת תמונה מן הפרק המעידה על הדמוקרטיה באיטליה ותמונה המעידה על הנסיגה מן הדמוקרטיה . נושא לדיון : מה היו הגורמים לצמיחת הפשיזם באיטליה ? מה היו עקרונותיו ? א . בקבוצות : ברור הגורמים שהובילו לעליית הפשיזם ולדחיקת הדמוקרטיה ומיונם להיבטים : לאומיים , פוליטיים כלכליים . ב . במליאת הכיתה : דיון בשאלות : כיצד הובילה המציאות באיטליה בראשית שנות העשרים את קריסת הדמוקרטיה וצמיחת הפשיזם ? בחנו את המצב במדינה לאחר המלחמה והנסיבות שסייעו בידי המנהיג לתפוס את השלטון . ג . במליאת הכתה : סיעור מוחין והעלאת השערות לגבי משמעות סמל הפשיזם . ד . במליאת הכיתה : דיון בעקרונות הפשיזם . לדוגמה : רעיונות מרכזיים : המדינה והאומה עומדים מעל הכל , והם חשובים יותר מן הפרט ומקבוצות חברתיות . קידוש המלחמה והאלימות כשומרות על חיוניות העם . התנגדות לפציפיזם . המנהיג : הדוצ – ה' אב האומה , גיבור האומה , פולחן אישיות . הפרט : חסר חשיבות , עליו להקריב את חייו למען המדינה . המדינה : חזקה , גדולה , דורשת מהפרט גבורה והקרבת החיים למענה . דרכי הפעולה של המשטר : כיבושים , מלחמות , אלימות פנימית , טרור , הערצת הכוח , חינוך , הזדהות עם העבר ( האימפריה הרומית . ( פעילות סיכום א . דיון : מהן הסכנות הטמונות במשטר פשיסטי – לפרט במדינה , למדינה , למדינות העולם ? ב . השוואה : בין עקרונות הפשיזם לעקרונות הדמוקרטיה . דוגמה : ג . חיבור : כתיבת חיבור מה בין חיים במשטר דמוקרטי לחיים במשטר פשיסטי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר