|
עמוד:12
ב . כל קבוצה תתעד על דף את מה שהיא אספה . יש להניח לתלמידים להמציא בעצמם דרכי תיעוד . הקבוצה תציג את התיעוד בפני שאר הכיתה , והכיתה תתאר במילים מה אספה הקבוצה . ג . תולים את כל השקיות של כל הקבוצות לפי הסדר . רואים אילו מספרים מופיעים יותר מפעם אחת ואילו מספרים חסרים ( חשוב לא לשכוח את המספר . (! 0 יחד עם המורה חושבים איך להביא לידי כך שיהיו שקיות לכל המספרים מ 0 - עד 10 ( אפשר להוציא עצמים , להעביר משקית לשקית וכדומה . ( ד . את השקיות של העצמים שומרים כפי שהן . אפשר לבצע בעזרתן פעילויות שונות בהמשך . דוגמאות : מנייה בעיניים עצומות : תלמיד מקבל שקית כשעיניו עצומות , ועליו לגלות מה המספר הכתוב עליה על ידי מניית העצמים בלי לפקוח את העיניים . מיון : לוקחים שקית אחת וממיינים את הפריטים שבה בכל מיני דרכים . ( דרכי המיון תלויות בסוג העצמים . אפשר למיין לפי סוג – פקקים או חרוזים או אבנים . אפשר למיין לפי צבע , ואז חרוז כחול יהיה באותה הקבוצה כמו פקק כחול . אפשר למיין לפי גודל , לפי צורה או כל דרך שהתלמידים מציעים ( . מתעדים כמה פריטים יש מכל סוג . הפעילויות בספר לתלמיד עמודים 6-5 בפעילויות 2-1 התלמידים משתמשים בדפי המדבקות ( עמודים 10-9 בחוברת שבמארז האבזרים ) ומדביקים בתוך הציורים כמויות שונות של פריטים לפי המספרים הרשומים . עמוד 7 בפעילות 3 התלמידים צובעים חלק מן הצורות בכל סעיף על פי המספר הרשום , כלומר , הם נדרשים לזהות כמות חלקית מתוך כמות גדולה יותר . עמודים 9-8 בפעילויות 5-4 התלמידים מציירים קבוצות של פריטים . בפעילות 4 המספרים והפריטים נתונים , ובפעילות 5 הם משלימים כרצונם את החסר - מספר או פריט - ומציירים לפי הנתונים . תלמידים מתקדמים יכולים לכתוב מספרים גדולים מ . 10 - כדאי להבהיר לתלמידים שכאשר הם מציירים , הם אינם צריכים לדייק בפרטי הציורים שלהם , והם יכולים לצייר ציורים פשוטים .
|
|