עמוד:4

מבוא לפרק הנושא הכרת המספרים עד 10 מתאים לראשית לימוד המתמטיקה בכיתה , 'א והוא נועד לאפשר לתלמידים מעבר קל מהגן אל בית הספר . באמצעות פעילויות מעניינות ומאתגרות התלמידים פוגשים מושגים ראשונים מעולם המתמטיקה . הפעילויות שבפרק מאפשרות למורה להכיר את הידע המתמטי של התלמידים בתחילת כיתה א' ובהתאם לזה לתכנן את המשך ההוראה . היחידות בפרק והנושאים המתמטיים הנלמדים בהן א . הכרת המספרים והכמויות ( עמ' ( 21-5 . 1 ספירה ומנייה , התאמת מספר לכמות , בניית כמות לפי מספר נתון , משמעות המספר , 0 מנייה של תת - קבוצה מתוך קבוצה שלמה , ארגון נתונים בטבלה . הקבוצות הנמנות יכולות להיות הומוגניות או הטרוגניות , והכמויות יכולות להיות מסודרות או מפוזרות . . 2 זיהוי וכתיבה של סמלי המספרים , כתיבה נכונה של הספרות . ב . רצף המספרים ( עמ' ( 28-22 . 1 סדר המספרים עד , 10 כיוון הכתיבה והקריאה במתמטיקה - משמאל לימין , המספר הבא והמספר הקודם , מציאת מספרים בין שני מספרים נתונים . שורת המספרים מוצגת בפרק כנחש שעליו המספרים מופיעים ברצף , מהמספר 0 ועד המספר . 10 . 2 המספר הסודר ( ראשון , שני וכדומה . ( ג . ייצוג המספרים בדסקיות על פסים ( עמ' ( 38-31 . 1 ייצוג המספרים עד 10 בדסקיות על פסים . בכל פס יש מקום ל 10 - דסקיות , ויש הפרדה בין . 5 - ל 5 בעזרת ייצוג המספרים בדסקיות על פסים התלמידים מכירים את המבנה של כל כמות ולומדים לזהות כמויות ללא צורך במנייה . הכרת המבנה מסייעת לביצוע פעולות בדמיון ובהמשך מעודדת חישובים בעל - פה . . 2 ייצוג מספרים באמצעות כפות הידיים ( אצבעות , ( באמצעות מטבעות ובאמצעות מכוניות-צעצוע הארוזות בקופסאות של . 5 כל הייצוגים האלה מתאימים לייצוג המספרים בדסקיות על פסים . ד . השוואת מספרים והסימנים = , < , > ( עמ' ( 49-39 . 1 השוואת כמויות ( איזו קבוצה גדולה יותר ? איזו קטנה יותר , (? הגדלה והקטנה של קבוצה . . 2 השוואת מספרים והכרת הסימנים הפורמליים .= , < , > ה . מספרים זוגיים ומספרים אי - זוגיים ( עמ' ( 53-50 . 1 יכולת לקבוע אם מספר מסוים הוא זוגי או אי - זוגי לפי האפשרות לסדר בזוגות את הכמות המתאימה למספר . . 2 סדר המספרים הזוגיים והמספרים האי - זוגיים ברצף המספרים . . 3 מנייה בקפיצות של . 2

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר