|
עמוד:116
ג . התלמידים יבדקו כיצד מונצחים שמה ופועלה של הדמות ( שם של בית ספר , רחוב , בניין , מוסד ; קרן התומכת בתחומי עשייה מסוימים ; מקום הקבורה ועוד . ( מה תורמת כל דרך הנצחה לשימור זכרה של הדמות ? כיצד היא משקפת את תרומתה ? ד . התלמידים יציעו דרך נוספת להנציח את שמה ופועלה של הדמות , וינמקו את הצעתם . ( אם יוצעו הצעות יצירתיות ובנות-ביצוע , כדאי לעודד את התלמידים לפעול למימוש הצעתם . ( בסיום ההתנסות כדאי לשוחח על הדרכים לעצב זיכרון קיבוצי , ועל האופנים שהזיכרון משפיע על התודעה של תושבי המדינה . פעילות לסיכום נושא התנועה הציונית א . בפרק זה הוזכרו שמות של אישים ומנהיגים בתנועה הציונית . הזמינו את התלמידים לטייל בישוב שבו הם חיים ולהצטלם בסמוך לאתרים הקשורים בשמות האישים ( שלטים של שמות רחובות , של מוסדות ציבור וכדומה . ( לאחר מכן התלמידים יתבקשו לבדוק מה מידת מרכזיותו של המקום שבו הם הצטלמו בתוך הישוב , ולהסיק מה ניתן ללמוד מכך על האופן שבו הוחלט להנציח את האישיות הציונית . ב . באתר תולדוט מופיעים סרטונים המציגים את הדילמה שעמדה בפני יהודים בעת החדשה . לדוגמה הסרטון : לעלות או לא לעלות ? שתי נקודות מבט וכן הסרטון : עצמאות או חסות של הברון ? שתי נקודות מבט בקשו מהתלמידים לבחור אחת מהדילמות המופיעות בפרק ולכתוב תסריט לסרטון בנושא . לדוגמה : יהודי דתי המתלבט אם להצטרף לחיבת ציון או לתנועה הציונית , להצביע בעד ונגד שליחת משלחת לאוגנדה ועוד . לאחר מכן אפשר לבקש מהתלמידים לצלם סרטון קצר משלהם המציג א הדילמה . לקריאה ולצפייה נוספות אבינרי ש . הרעיון הציוני לגווניו : פרקים בתולדות המחשבה הלאונית היהודית , עם עובד . 1985 אורן מ ,. חזוני ד . וחזוני י . ( עורכים , ( מאמרים חדשים על הציונות , שלם , תשס"ז . בראון מודי , הכול פתוח : הרצל . חלק א ו חלק ב . גולדשטיין י . בין ציון לציונות : תולדות התנועה הציונית , 1881-1914 האוניברסיטה הפתוחה , . 1995 הערוץ הראשון . "שאו ציונה נס ודגל , " "אנשי העלייה הראשונה " ו"האגדה , " בתוך : "לאן יהודים לאן . 1995 , " קולת י . הציונות וישראל בראי ההיסטוריון , יד בן צבי , . 2008 שמעוני ג . האידאולוגיה הציונית , מגנס , תשס . א" שפירא א ,. ריינהרץ י . והריס י . ( עורכים , ( עידן הציונות , מרכז זלמן שזר , . 2000
|
|