עמוד:110

פעילות לסיכום נושא הרצל והציונות המדינית א . מסע בעקבות הרצל במסגרת פעילות חוץ בית ספרית ניתן לקיים סיור בעקבות מסעו של הרצל בארץ ישראל . הרצל ביקר במקווה ישראל , ראשון לציון , נס ציונה , רחובות , ירושלים , יפו ומוצא . ( במהלך הסיור אפשר לשלב פעילויות כגון , קריאה ביומנו של הרצל על המקום והתבוננות בתמונות שהנציחו את הביקור והשוואתן לימינו . במהלך הביקור במקווה ישראל כדאי לשוחח עם התלמידים על הפסל של מרדכי מזרחי המופיע בספר בעמ' . 338 מה אפשר ללמוד מכך שהאירוע הונצח בפסל ? ב . סיור וירטואלי כדאי להפנות את התלמידים לסיור וירטואלי בעקבות מסע הרצל בא"י באמצעות גוגל-מפות . בררו עם התלמידים . 1 היכן ביקר הרצל בביקורו בארץ-ישראל ? . 2 עם מי נפגש בביקורו ( ציינו שלושה מהמפגשים עימו . ( . 3 מה הייתה התרשמותו מהמושבות של העלייה הראשונה ומירושלים ? . 4 איך הרגיש הרצל בסיום סיורו ? בנוסף עלתה גלריה של אתרים ב google street view המלווה את הרצל בחלק מהתחנות במסעו בארץ ישראל בשנת . 1898 אתם מוזמנים לעקוב אחר הסיפור ולראות את האתרים כפי שהם נראים היום . ג . האזינו לשיר "הרצל" של להקת גייסות השריון : הרצל וכל האדונים הנכבדים בבאזל יסדו את מדינת היהודים וולפסון ונורדאו ואוסישקין התוסס ומוצקין וכל הצירים של הקונגרס . וולפסון הביא למדינה את הכספים נורדאו נתן את הפרסום והכבוד . אוסישקין נתן את המרץ של הדור וביאליק נתן את "אל הציפור" רק הרצל הלך שם דווה וכואב כי הרצל נתן למדינה את הלב . הוא רץ ודאג ונאם ונדחף מן המזכיר אל השר מן המיניסטר אל הגראף האמין כתינוק בכל מה שהוא בדה ואמר "אם תרצו אז אין זו אגדה" נסע לסיני , לגליל וליהודה בדק את הקרקע ואת כלי העבודה חצה את הים ועל פרד הוא דהר במקווה ישראל הוא פגש את הקיסר ואז לפני וילהלם הוא חש פתאום כאב כי שוב היה צריך לפתוח את הלב .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר